۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

دوری از رذایل اخلاقی مهم‌ترین اثر روزه‌داری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، دوری از رذایل اخلاقی و ترک معصیت را از آثار روزه داری برشمرد و تصریح کرد: به جای آوردن این فریضه مهم الهی تأثیرات فراوان بسیاری دارد که می تواند بر جسم و روح ما مؤثر باشد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز  در جلسه کارشناسان فرهنگی این سازمان در قزوین، ماه مبارک رمضان را ماه تقرب به خداوند معرفی کرد و گفت: این ماه مبارک فضای مناسبی برای استفاده بیشتر از نورانیت قرآن است. 

وی، انس و الفت مردم با قرآن و مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان را زمینه ساز بهره گیری بیشتر از معنویت این ماه پر فیض دانست و افزود: خداوند همه اسباب و شرایط را در این ماه ‌‏برای پالایش روح و روان از آلودگی‏ و گناه فراهم کرده و نباید نسبت به بهره گیری از آن غافل شویم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، مساجد را بهترین پایگاه برای بهره مندی از معنویت این ماه دانست و اظهار داشت: مردم با حضور در مساجد و شرکت در آیین‌های ماه مبارک رمضان می توانند جلوه های عظیم وحدت امت اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی با بیان این که ماه مبارک رمضان نقش مهمی در سلامت روح دارد، ادامه داد: معنویت موجود در این ماه فرصت مناسبی برای تطهیر روح و جسم انسان است.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، مساجد را کانون عبادت، نماز و راز و نیاز مؤمنان با خدا دانست و تصریح کرد: قرآن کریم کسانی که مردم را از یاد کردن خدا در مسجد باز می دارند، از ستم‌پیشه ترین انسان ها یاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود روزه را یکی از ستون های دین مبین اسلام معرفی کرد و با بیان این که استواری دین انسان مؤمن به عرضه اخلاصش به درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: قدر دانستن ماه رمضان و کسب معرفت حقیقی نسبت به او از فیوضاتی است که اگر شامل حال بنده ای شود، او اهل این ماه است.
 
حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، دوری از رذایل اخلاقی و ترک معصیت را از آثار روزه داری برشمرد و تصریح کرد: به جای آوردن این فریضه مهم الهی تأثیرات فراوان بسیاری دارد که می تواند بر جسم و روح ما مؤثر باشد.

وی در ادامه سخنان خود، دستگیری از محرومان و فقرا در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و با بیان این که حضرت علی‌(ع) دغدغه بسیار زیادی نسبت به این موضوع داشت، ادامه داد: این امام همام در طول دوران حیات خود همواره مدافع حقوق انسان‌های ضعیف و محروم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، برپایی عدالت و مبارزه با مفاسد اجتماعی را مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت علی(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) دشمن‌ستیزی و عشق و شجاعت خود را نسبت به ریشه‌کن کردن مفاسد اجتماعی در خطبه‌های خود همواره بیان می کردند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی، مردمی‌بودن را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: آن امام همام در همه لحظات از زندگی با برکت خود به فکر مردم بود و همواره حامی آنها بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که حضرت علی(ع)، دستگیری از محرومان و کودکان یتیم را مهم‌ترین برنامه حکومت خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) همیشه دغدغه کمک به محرومان داشت و این مسأله در دوران زندگی ایشان کاملاً مشهود بود./950/پ202/س
ارسال نظرات