۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۴۰۲
همزمان با روز خبرنگار؛

از خبرنگاران برتر خوزستان تجلیل به عمل آمد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز خبرنگار از خبرنگاران و مطبوعات برتر استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.
همايش تجليل از خبرنگاران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه خوزستان شب گذشته با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

در بخش نخست این مراسم آیت الله حیدری، استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، اطلاع رسانی را در جایگاه انبیاء الهی دانست و گفت: عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی اصالتی عظیم و بزرگ است.

وی با بیان این که هر عرصه ای دارای آسیب است، به تبیین آسیب های عرصه خبرنگاری پرداخت و گفت: جهل به موضوع و بی خبری نسبت به ارزش های و تعالیم وحیانی از مهم ترین آسیب های عرصه خبرنگاری است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «فقه رسانه باید در عرصه خبرنگاری و مطبوعات راه ندازی شود»، ابراز داشت: مسؤولان متصدی امور رسانه ای مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه خبر و رسانه را عملی کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با بیان این که عرصه خبرنگاری در سه محور اخلاقی، عقیدتی و سیاسی اجتماعی تقسیم می شود، به تشریح مسایل اخلاقی در عرصه رسانه و مطبوعات پرداخت و بیان داشت: انتشار اخبار جنجال برانگیز و دروغ در سطح جامعه خلاف اسلوب خبرنگاری و گناه است که متأسفانه این امر از چشم بسیاری از مطبوعات و خبرگزاری ها پوشیده است.

در بخش بعدی این مراسم سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان در پیامی از طریق ویدیو کنفرانس با بیان این که اطلاع رسانی هدفمند و جامع خبرگزاری ها و مطبوعات در جذب سرمایه های خارجی نقش بسزایی داشته است، ابراز داشت: در سال 89 استان خوزستان از 100 درصد سرمایه های خارجی 44 درصد را جذب کرد که این رکورد ممتاز بوسیله همت بلند و وسیع خبرگزاری ها و مطبوعات استانی به دست آمده است.

استاندار خوزستان، به ارتباط جامعه، مردم و مسؤولان اشاره و تصریح کرد: بهترین مهره اتصال دیدگاه و نظرات مردم به مسؤولان، مطبوعات و اصحاب رسانه جمعی و مکتوب هستند.

نماینده عالی دولت در خوزستان، خاطرنشان کرد: مطبوعات و اصحاب رسانه پل ارتباطی هدفمند و جامع برای انتقال مشکلات و دغدغه های مردم به مسؤولان اجرایی هستند.

وی، ارتباط دولت های نهم و دهم با مردم را ستودنی خواند و گفت: در برهه ای که دولت خدمت گزار و مهرورز ارتباط صمیمی و دوستانه خود با مردم را حفظ کرده است، خبرگزاری ها و مطبوعات در انتقال این صمیمیت و دوستی به سطح جامعه نقش بسزایی را ایفا کرده اند.

استاندار خوزستان، روز خبرنگار را روز تجلی و تقدیر از زحمات خبرنگاران برشمرد و بیان داشت: در این روز بزرگ همه مسؤولان باید از زحمات و تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات تقدیر و تشکر کنند.

در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وجود مطبوعات و خبرگزاری ها را یکی از حسنات نظام اسلامی ایران دانست و گفت: بیان خدمات و فعالیت های دولت ها و انتقال حرف دل مردم به حکومت یکی از فعالیت های خوب و ارزنده خبرگزاری ها مطبوعات کشور است.

حجت الاسلام سپهر، به جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه های گروهی و مکتوب یکی از ارکان مهم و حیاتی دشمنان در مدیریت جنگ نرم علیه ایران اسلامی هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: در عرصه های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و احتماعی باید از سوی مسؤولان کشوری برای مطبوعات و اصحاب رسانه های گروهی و جمعی سرمایه گذاری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان، هماهنگی مطبوعات و خبرگزاری ها با نظام و ولایت فقیه در بحران های اخیر را نکته ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطبوعات و اصحاب رسانه در جنگ نرم، فتنه همه جانبه دشمن در سال 88 و دیگر اقدامات شوم دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ایران همواره مدافع و پشتیبان نظام اسلامی ایران و ولایت فقیه بوده اند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران و مطبوعات محلی و استانی برتر خوزستان تجلیل به عمل آمد./9461/پ202/ص

ارسال نظرات