۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۵۲۷
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(9)؛

معرفت اهل بیت اساس موضع گیری‌های صحیح است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، معرفت اهل بیت را اساس موضع گیری های صحیح دانست و گفت: اساس معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام، عشق و حضور قلب است.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم کلنگ زني درمانگاه خيريه امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، معرفت اهل بیت را اساس موضع گیری های صحیح دانست و گفت: اساس معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام، عشق و حضور قلب است.

وی به تبیین فضایل و کرامات اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: کرامات و فضایل اهل بیت(ع) آن قدر والا است که حتی انبیاء سلف در دوران گذشته به آنها توسل می کردند. اهل بیت همواره خاستگاه اصلی معرفت و منزلت الهی هستند که بزرگی و عظمت آنان قابل وصف نمی باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: دانشمندان و اندیشمندان بزرگی هم دوره ائمه اطهار(ع) می زیستند که وقتی برای تعلیم به محضر آنها مشرف می شدند در برابر بزرگی و عظمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زانو می زدند.

وی با تأکید بر این که معارف ناب و اصیل اسلام محمدی(ص) باید از خانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عالم منتشر شود، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند« روح ما تلألو می کند در این خانه ( اهل بیت عصمت و طهارت) و باید از این خانه ( اهل بیت عصمت و طهارت) معارف اصیل اسلام ناب محمدی منتشر شود.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) نه تنها رهبران امت خود بلکه رهبران و امامان امت های سلف و گذشته بودند./9461/پ203/ص
ارسال نظرات