۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۵۶۳
در نمایشگاه قرآن؛

راه های مقابله با جنگ نرم از منظر قرآن تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ گفت و گوی قرآنی با موضوع راه های مقابله با جنگ نرم از منظر قرآن در بخش پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
 نشست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت و گوی قرآنی با موضوع راه های مقابله با جنگ نرم از منظر قرآن، نوزدهم مرداد ماه در بخش پژوهش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این گفت و گوی قرآنی؛ حجت الاسلام عیسی عیسی زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلام با اشاره به این که در عصر حاضر با پدیده خطرناک جنگ نرم مواجهه هستیم، گفت: تسلط بر فکر و عقاید بدون حضور فیزیکی و تغییر نظام سیاسی از معانی جنگ نرم است.

وی افزود: دشمنان با شایعه، تخریب شخصیت، فریبکاری و دروغ جنگ نرم را انجام می دهند.

نویسنده کتاب خانواده قرآنی با بیان این که دشمنان در مرحله اول جنگ نرم در صدد تغییر عقاید و باورها هستند، خاطرنشان کرد: با تغییر اعتقادات امت تفکرات جامعه نیز تغییر خواهد کرد و در نتیجه رفتار مردم نسبت به ارزش ها نیز متفاوت خواهد شد.

وی قطع منافع، نابود شدن دشمنان و الگو شدن ایران را از عواملی دانست که دشمن را بر آن واداشته تا علیه انقلاب ایران از جنگ نرم استفاده کند.

مدیر گروه فرهنگنامه های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به این که مخفی بودن، استفاده از رسانه مانند اینترنت، استفاده از نیروی های خودی، استفاده از عواطف جوانان، ترویج فساد و شایعه و افترا نسبت به ارزش ها و صاحبان ارزش خصوصا جایگاه ولایت فقیه که ستون خیمه است از ویژگی های جنگ نرم است، اظهار داشت: قبل از انقلاب تمام ثروت کشور دست دشمنان بود اما امروز دست آنان کوتاه شده است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آنها در فکر جدایی مردم از نظام هستند.

نویسنده کتاب خانواده قرآنی با اشاره به بیداری اسلامی و بیداری مردم اروپا تاکید کرد: غرب به زودی از بین خواهد رفت و این اتفاق به برکت الگو شدن انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام عیسی زاده تحکیم اعتقادات و باورهای دینی، حفظ ایمان با حضور در محافل و حلقه های معنوی، کسب پاسخ شبهات دینی، انتخاب صحیح دوست و تقویت روحیه امر به معروف و نهی از منکر را از راه های مقابله با جنگ نرم از منظر قرآن برشمرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انس با قرآن و عمومی شدن فرهنگ قرآن و عترت موجب نجات جامعه خواهد شد و دشمن در جنگ نرم شکست خواهد خورد.

گفتنی است؛ نشست اعجاز علمی قرآن در حوزه علوم انسانی بیستم مردادماه با حضور حجت الاسلام رضایی اصفهانی از ساعت 7 بعد از ظهر در بخش پژوهش نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد./921/پ202/ع

ارسال نظرات