۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۱۲۴

آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در اماکن متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار شد.
آیین احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین باشکوه و معنوی احیای نخستین شب قدر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران،اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها و تکایا سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مردم عزادار و سوگوار کشورمان در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان و در شب ضربت خوردن امام علی(ع) با راز و نیاز، قرائت قرآن کریم و شب زنده داری به مناجات با خدای خویش پرداختند.

این گزارش حاکی است، مراسم احیای شب قدر در شهر مقدس قم نیز با حضور اقشار مختلف مردم در حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران با شکوه خاصی برگزار شد.

در مراسمی که در حرم حضرت معصومه(ع)، شبستان امام خمینی(ره) صحن های حرم مطهر و شبستان ها و خیابان های منتهی به حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، اقشار مختلف مردم با حضور پرشور خود نخستین شب از لیالی قدر را تا سحر به راز و نیاز پرداختند.

در این مراسم که از ساعت 22 و با قرائت قرآن آغاز و تا ساعت 3 صبح طول کشید، ابتدا حجت الاسلام فرحزاد و حجت الاسلام پناهیان سخنرانی کردند و پس از قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر که به وسیله مداحان اهل البیت انجام شد، آیت الله حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین سخنرانی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری شب های قدر را شب های امید به ذات اقدس اله توصیف کرد و افزود: در این شب ها نباید از درگاه خدا ناامید شد، چراکه این شب سال حیات معنوی انسان به شمار می آید و در این شب ها درهای رحمت الهی باز است.

وی افزود: در روایتی آمده است که اگر کسی شب قدر بر او گذشت و آمرزیده نشد از رحمت خدا به دور است، اما کسانی که شب قدر را با راز و نیاز سپری می کنند گناهان آنها آمرزیده می شود.

مراسم معنوی قرآن به سر در حرم کریمه اهل بیت(ع) نیز از سوی آیت الله حسینی بوشهری انجام شد.

مراسم احیای شب های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت نیز به ترتیب توسط حجت الاسلام میرباقری و آیت الله سید احمد خاتمی اجرا خواهد شد.

گفتنی است، همزمان با شب های پرفضیلت قدر، مراسم احیای این شب ها با حضور اقشار مختلف مردم و با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت و شمار دیگری از روحانیان در مسجد مقدس جمکران نیز برگزار می شود.

شایان ذکر است در بیوت مراجع تقلید و علما نیز مراسم احیای لیالی قدر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات