۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۶۲۳

نشست هم‌اندیشی روحانیان شهرستان هریس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی روحانیان و مبلغان شهرستان هریس در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر برگزار شد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در نشست هم‌اندیشی روحانیان و مبلغان حوزوی هریس که در کانون بسیج جوانان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت شعائر اسلامی رسالت تک تک مسلمانان در نظام اسلامی است.

امام جمعه هریس با اشاره به برکات معنوی ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید با حفظ معرفت و معنویت در سطح جامعه، در مقابله با بداخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی پیش قدم باشند، چراکه وجدان درونی و آموزه های دینی مهم‌ترین عمل پیشگیری از وقوع جرائم است.

وی در ادامه با بیان این‌که عید فطر، تجلی وحدت مسلمانان و سنت حسنه اسلامی است، افزود: شکوه نماز این عید بزرگ وحدت مسلمانان و همبستگی بیش از پیش امت اسلامی را به رخ دشمنان اسلام و استکبار جهانی می کشد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به پرداخت زکات فطریه توسط روزه داران تصریح کرد: روحانیان در آخرین روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان باید با ترویج اخلاق حسنه و زیبایی‌های دین، نسبت به اهمیت پرداخت زکات فطره از سوی روزه داران همت کنند.

وی با اشاره به برکات پرداخت زکات فطره در فقرزدایی و ارتقای نظام اقتصادی جامعه اسلامی گفت: زکات عامل مهمی در کاهش شکاف طبقاتی میان ثروتمندان و تهیدستان جامعه است، افزون بر این‌که امسال مسلمانان رسالت مهم دیگری نیز در قبال قحطی زدگان کشور اسلامی سومالی بر عهده دارند.

امام جمعه هریس خواستار کمک های مردم روزه دار به مردم سومالی شد و تصریح کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر با وجود آگاهی از وضعیت اسفناک مردم سومالی، بی‌تفاوت بوده و تنها به فکر فروش تسلیحات نظامی در کشورهای آفریقایی هستند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به عمق فاجعه انسانی در سومالی تصریح کرد: تاکنون بیشترین کمک های بشردوستانه از سوی مردم روزه دار ایران بوده است، امیدواریم همزمان با عید فطر نیز شاهد سخاوت مردم مؤمن و نوعدوست سراسر کشور باشیم./935/پ202/س
ارسال نظرات