۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۷۲۸
امام جمعه مسجد سلیمان:

بدون عقلانیت و معنویت نمی توان تفسیر درستی از مهدویت داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان گفت: همانگ‌ونه که غیبت دارای فرایند طبیعی است، ظهور امام زمان(عج) نیز دارای فرایند طبیعی است که مستلزم طی کردن زمان خود است.
حجت الاسلام اميني، امام جمعه مسجد سليمان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه خوزستان، حجت الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، 23 شهریور در نشست سالانه جامعه اسلامی مهندسین استان خوزستان، بیان داشت: سطحی و غیر معقول نگاه کردن به مقام مرجعیت علمی در کشور از خطرناک ترین افکار است.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) تصریح کرد: در دوره ای که حس می شود گفتمان جامعه، گفتمانی دینی و اسلامی است، متأسفانه خطرناک ترین مسائل ضد اسلامی مطرح و رگ و ریشه های انحراف مشاهده می شود اما با قاطعیت می توان گفت که نظام ولایی و اسلامی همواره پیروز است.

وی با بیان این که حیات ما فرصتی برای رسیدن به آینده خوب و بهشت ابدی است، اظهار داشت: برخی از عدالت برداشت مکانیکی دارند چرا که تخصص آنها صنعتی و کیفی است و فکر می کنند این عدالت آرمانی است به همین دلیل نسبت به مرجعیت سطحی و غیر معقول نگاه کرده که این نوع نگاه جزء خطرناک ترین افکار است.

حجت الاسلام امینی، با تأکید بر این که انسجام، هوشیاری، نقد و نظر منصفانه که در فرمایش مقام معظم مورد اهمیت است باید همواره مورد توجه قرار گیرد، گفت: در برخی از ارگان ها و سازمان ها بهترین خدمات فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری در فضای اسلامی و دینی در حال انجام است که جای بسی امیدواری دارد.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان، در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مهدویت اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برخی از لایه های مردم این شبهه به وجود آمد که با پیروزی بر رژیم طاغوت شاهنشاهی، فلسفه ظهور حضرت مهدی(عج) چه می شود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران دارای دستاوردهای فراوانی است که به عنوان آغازگر این بیداری در منطقه نباید از کشورهای اسلامی عقب بماند، ادامه داد: همانگونه که غیبت دارای فرایند طبیعی است، ظهور امام زمان(عج) نیز دارای فرایند طبیعی است که مستلزم طی کردن زمان خود می باشد.

حجت الاسلام امینی، با تأکید بر این که علم، عقلانیت و معنویت مواردی هستند که نمی توان بدون آنها تفسیر درستی از واژه هایی همچون مهدویت داشت، اضافه کرد: آینده خوبی در حال رصد شدن در جهان است، اما باید در این برهه از زمان، وظیفه خود را در مقابل بحث ظهور تشخیص داده تا در گذر زمان و مسائل مهم دچار تردید و تشکیک نشویم.

در بخش دیگری از این نشست، محمدجعفر فلسفی، دبیر جامعه اسلامی مهندسین خوزستان خاطرنشان کرد: تعلل در برخی امور به ضرر جامعه اسلامی است که باید نسبت به این موضوع هوشیار و آگاه باشیم.

این مقام مسؤول، به جریان انحرافی در کشور اشاره و عنوان کرد: عهد شکنی موضوعی است که نباید از آن غفلت شد و همواره باید با آرمان های انقلاب اسلامی به ویژه ولایت فقیه تجدید بیعت کنیم./9463/د103/س

ارسال نظرات