۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۰۶۶
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

آیت الله دشتی مدافع انقلاب و رهبری بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تجلیل از شخصیت انقلابی مرحوم آیت الله دشتی، وی را مدافع ولایت، انقلاب و مقام معظم رهبری دانست.
تشييع و تدفين پيکر آيت الله دشتي در قم آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله دشتی نجفی از اساتید حوزه علمیه، شب گذشته با حضور علما، روحانیان و شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد امام رضا(ع) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم، آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم کریمه اهل بیت(ع)، حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر، شماری از مدیران استان قم و بوشهر و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند و حاضران با قرائت فاتحه و قرآن یاد و خاطره آن عالم ربانی را گرامی داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری به عنوان سخنران این مراسم، از شخصیت مرحوم آیت الله دشتی نجفی تجلیل کرد و وی را از مدافعان ولایت دانست و گفت: وی عمر با برکت خود را در مسیر کسب معارف اهل بیت (ع) سپری کرد.

وی ساده زیستی و تواضع را از مهم ترین خصوصیات اخلاقی آیت ‌الله میرزا احمد دشتی نجفی دانست و بیان داشت: بارها بزرگان به آن مرحوم پیشنهاد کردند که نسبت به پذیرش مرجعیت و انتشار رساله اقدام کند، اما ایشان به دلیل همان تواضعی که داشتند از این مساله امتناع ورزیدند.

وی افزود: مرحوم آیت ‌الله دشتی با وجود اینکه در سن سی سالگی از بزرگان حوزه نجف اجازه اجتهاد گرفته بود، اما اگر فردی از وی سؤال شرعی می پرسید، ابتدا از فرد سؤال کننده می پرسید که مقلد کدام مرجع تقلید است و بر همان اساس جواب می داد.

آیت الله حسینی بوشهری دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی را شاخصه بارز آیت‌الله میرزا احمد دشتی ذکر و تصریح کرد: ایشان همواره تاکید داشتند که مردم قدر نظام مقدس اسلامی و رهبری را بدانند و خودشان نیز این گونه بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان با اشاره به روایاتی به بیان فضیلت علم و عالم پرداخت و از علما به عنوان وارثان انبیا و اولیای الهی یاد کرد.

گفتنی است، مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌‌الله میرزا احمد دشتی نجفی عصر دیروز با حضور شخصیت های حوزوی، علما و اقشار مختلف مردم در شهر مقدس قم برگزار و پیکر آن عالم ربانی پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی در حرم کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات