۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۱۷۲
در خوزستان؛

آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه های استان خوزستان برگزار شد.
اختتاميه طرح انديشه ديني خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه های استان خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری نمایده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، و همچنین شرکت کنندگان دوره ضیافت اندیشه شب گذشته در ساختمان مرکزی دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با بیان این که طرح ضیافت اندیشه اساتید برای نخستین‌بار به طور استانی اجرا شد خاطر نشان کرد: در سطح کشور بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جلساتی ویژه اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها برگزار شد که محور این بحث‌ها رویکرد معرفت‌افزایی درحوزه‌های مختلف دینی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه‌ افزود: با اجرای این طرح، فرصتی مغتنم برای بحث در زمینه معارف دینی و همچنین برای همدلی اساتید، پیدا شد که همدیگر را در مجالی فارغ از برنامه‌های رایج و همیشگی دیدار کنند..

وی به استقبال چشمگیر اساتید دانشگاه ها از این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌‌های خوزستان، حدود 220 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، آزاد اسلامی استان، پیام‌نور خوزستان، علوم و فنون دریایی خرمشهر، کشاورزی و منابع طبیعی رامین، دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان شرکت کردند.

در ادامه این مراسم آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با احیای علم و دانش اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین جلسات و طرح هایی از مصادیق حدیث امام صادق(ع) به شمار می آید که امید است طرح ضیافت اندیشه اساتید، سکویی جهت انجام کارهایی بزرگ تر در استان خوزستان باشد.

آیت الله موسوی جزایری بیان مطالب و ایجاد مباحث به روز در جلسات را بسیار مهم برشمرد و تأکید کرد: برگزاری جلساتی با چنین موضوعاتی و با محوریت پرسش و پاسخ می تواند تأثیر بسزایی در رفع شبهه های ایجاد شده در بین جوانان و دانشجویان را ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود به بیان پیشنهاداتی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: بعضی از فرقه های موجود در بعضی از شهرهای استان خوزستان در حال شبهه پراکنی در بین جوانان هستند که امیدواریم در برنامه های بعدی فصلی در رابطه با پاسخ به شبهات دانشجویان منعقد شود.

در پایان این دیدار دکتر حسین مروتی، رییس دانشگاه چمران ضمن تقدیر و تشکر از نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان جهت برپایی طرح ضیافت اندیشه تصریح کرد: امیدواریم برکات این جلسات در تمام سال تحصیلی شامل حال همه دانشجویان دانشگاه ها در سراسر استان قرار بگیرد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات