۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۰۴۷

جشنواره شعر رضوی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره شعر رضوی با حضور شاعران و هنرمندان استان خوزستان در اهواز برگزار شد.
حجت الاسلام سيد لطف الله سپهر، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی ضمن تشکر از دست اندرکاران، دبیرخانه، اساتید هیئت علمی و هیئت داوران جشنواره و حضور شعرای استان گفت: به امید خدا امسال که دومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) را در استان خوزستان برگزار می کنیم، در آینده شاهد تاثیرات دینی و فرهنگی آن در استان و کشور باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با ارسال فراخوان جشنواره در عرصه ملی و بین المللی که بیش از 6 ماه صورت پذیرفت، بیش از یکصد و بیست شاعر از داخل و خارج از کشور، 233 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که با بررسی های تخصصی هیئت داوران و هیئت علمی جشنواره، در نهایت 22 اثر جهت قرائت شعر و 8 اثر به عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه از آنها تجلیل بعمل می آید.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به برنامه های جنبی متنوع جشنواره، اظهار داشت: امسال در خوزستان برنامه های جنبی متنوعی برنامه ریزی شده است که یکی از این برنامه ها که همه ساله شاهد برگزاری آن هستیم، ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) به ایران از مرز شلمچه و خرمشهر بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری جشن ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) در جوار مرقد حضرت سبزقبا از نوادگان امام رضا (ع) در دزفول، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در قدمگاه امام رضا (ع) در بهبهان و استقبال از خدام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در اهواز را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره امسال در خوزستان برشمرد.

حجت الاسلام سپهر همچنین به برگزاری برنامه های ادبی، فرهنگی و جشن های متنوعی در سطح استان ویژه برادران و خواهران همزمان با برگزاری جشنواره اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش شعرای عرب شیعی در صدر اسلام و به ویژه در دوران اهل بیت عصمت و طهارت غیر قابل انکار است که از جمله آنها می توان به دعبل خزاعی در دوران علی بن موسی الرضا (ع) اشاره کرد که تحول بزرگی در ادبیات دینی، اسلامی و عربی بوجود آورد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به شخصیت دعبل خزاعی، گفت: دعبل تنها یک ادیب و شاعر نبود بلکه یک مجاهد، مبلغ و مبارز در اختیار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بود./9464/پ202/ص
ارسال نظرات