۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۱۱۵

نخستین دوره دکترا بورس در دانشگاه معارف برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه معارف اسلامی از برگزاری دوره کارشناسی ارشد خواهران و دوره دکترا بورس برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد.
حجت الاسلام كلانتري رييس دانشگاه معارف اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رییس دانشگاه معارف اسلامی، چهارشنبه شب در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه با تقدیر از تلاش مسؤولان و اساتید این دانشگاه، حجت بر فعالیت‌های علمی دانشجویان را به سبب فراهم بودن امکانات و توانمندی طلاب تمام دانست.

وی با بیان این‌که پنج سال از فعالیت علمی دانشگاه معارف اسلامی می‌گذرد و تاکنون چهار دوره کارشناسی ارشد و چهار دوره دکترا را برگزار کرده است، افزود: بیش از 450 دانشجوی شاغل به تحصیل به فراگیری علم در این دانشگاه مشغول هستند.

رییس دانشگاه معارف اسلامی در ادامه از برگزاری نخستین دوره کارشناسی ارشد خواهران و نخستین دوره دکترا بورس در این دانشگاه خبر داد و گفت: 57 نفر در نخستین دوره کارشناسی ارشد خواهران دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

وی تأسیس مرکز آموزشی متمرکز برای تربیت استاد معارف، تدوین متون درسی و به روز شدن اساتید شاغل به تحصیل را سه هدف مطرح در اساسنامه دانشگاه معارف عنوان و اظهار کرد: این دانشگاه در تلاش است تا اعضای هیأت علمی و مدرسان حق‌التدریسی به تناسب نیازهای زمان در دانشگا‌ه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان این‌که در گذشته هیچ مرکزی متولی تدوین دروس دانشگاه‌ها نبوده است، ادامه داد: متون درسی به آن سبب که بسیاری از اساتید هنوز نمی‌توانند طرح درسی ویژه‌ای را به تناسب دانشجو و دانشگاه ارایه کنند، یکی از واجبات کار درسی در دانشگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیازهای عقب افتاده و مضاعف شدن نیازها با توسعه دانشگاه‌ها را سبب افزایش سرعت و کمیت بالا در حرکت رو به رشد دانشگاه معارف اسلامی دانست و در این‌باره فضای دولت نهم و دهم را برای این حرکت‌ها مساعد ارزیابی کرد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی یادآور شد: در گذشته و پیش از دولت نهم و دهم در فکر راه‌اندازی یک موسسه آموزش عالی بودیم، نه تأسیس دانشگاه اما هیچ موافقت نمی‌شد و حتی نیات درونی خود را با بیان این‌که از کجا معلوم این دروس معارف باقی بماند، نشان می‌دادند.

حجت‌الاسلام کلانتری تصریح کرد: از زمانی که نیروهای ارزشی و اصولگرا در رأس حاکمیت قوه مجریه قرار گرفتند، دائما مشوق بودند، کمک کردند و اگر طرحی بود مزاحمتی سر راه وجود نداشت.

وی با اشاره به این‌که گام بسیار بزرگی برای تأسیس نشریات علمی پژوهشی در دانشگاه برداشته شده است و تاکنون پنج نشریه به تناسب پنج گرایش تأسیس شده که سه مورد علمی پژوهشی است از تأسیس نشریه پژوهش‌نامه انقلاب اسلامی پس از صدور مجوز خبر داد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی افزود: بسیاری از استادان معارف اسلامی در ارایه مقالات خود دچار مشکل بودند و پیرامون نشریات علمی پژوهشی حلقه‌های بسته سختی وجود داشت و امکان نفوذ به آن میسر نبود که با تأسیس نشریات علمی پژوهشی این خلأ جبران خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این‌که امروز نیازهای داخل و خارج از کشور از حد شمارش بیرون است، گفت: نسل جوان امروز نیازمند کسانی هستند که مفاهیم دین را عالمانه منتقل کنند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات