۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳
رییس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی:

‌جلوه‌گری بصیرت در قلم نویسندگان نیاز عرصه جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی گفت: کسانی که درباره اهل بیت(ع) قلم می‌زنند در واقع مفهوم عینی «اولی الابصار» هستند.
بصيرت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، روز گذشته با حضور صاحبان آثار برتر در محل بنیاد پ‍ژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

زاهدی، رییس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: شمشیرهای یاران پیامبر(ص) نماد و حامل بصیرتشان بود اما امروز در جنگ نرم، این قلم است که این رسالت را بر دوش دارد چرا که هیچ رسانه ای بی نیاز از قلم نیست نیازمند انتقال بصیرت بیشتر از طریق قلم هستیم.

وی با اشاره به نقش امام رضا(ع) در نشر معارف اهل بیت(ع) افزود: کسانی که در مورد اهل بیت(ع) از حضرت خاتم الانبیا تا خاتم الاوصیاء قلم می زنند در واقع مفهوم عینی «اولی الابصار» هستند و مدح آفتاب می کنند از این رو قطعا دارای بصیرت هستند و ترکیب بصر و بصیرت، منجر به تولید آثاری ماندگار برای قرن ها خواهد شد.

زاهدی، جشنواره کتاب سال رضوی را گامی در توسعه ونشر علوم اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: آستان قدس رضوی، نشر معارف اهل بیت(ع) را رسالت و وظیفه خود می داند‌.

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه از آثار جشنواره کتاب رضوی در سال گذشته، هشت اثر به چاپ رسیده است ادامه داد: در مجموع 288 کتاب و اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در 12 محور مورد داروی قرار گرفت.

وی، تازگی و نوآوری و شیوه نگاه به سیره رضوی و میزان اثرگذاری در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه را از معیارهای داوری آثار ذکر کرد و گفت: در جشنواره امسال، محورهای زیارت، خاندان حضرت رضا(ع) و نثر ادبی نیز به محورهای فراخوان افزوده شده و آثار شایسته چاپ در جشنواره امسال از رشد چشمگیری برخوردار بود.

زاهدی یادآور شد: بیش از سه میلیون و دویست هزار جلد کتاب چاپی، 244 هزار نسخه کتاب چاپ سنگی و بیش از دو میلیون جلد کتاب دیجیتالی، مجموعه ای گرانسنگ را در آستان قدس رضوی فراهم آورده و این کتابخانه را به غنی ترین کتابخانه های جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی کتابخانه تخصصی حضرت رضا(ع) با بیش از هشت هزار جلد کتاب ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کتابخانه دیجیتال در ایام دهه کرامت، زمینه نشر مجازی علوم اهل بیت(ع) در فضای وب نیز فراهم شود.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، قائم مقام آستان قدس رضوی، سیدمهدی شجاعی و دکتر رکنی برگزار شد، کتاب های «تاریخ وسیره نبوی»، «جنبش علوی؛هجرت رضوی»، پاسخ های هشتمین امام»، «گنجینه رضوی»، «زیارت؛ درسنامه مربیان طرح خادمین بهشت»، «موسوعه زیارات المعصومین»، «الامامان موسی الکاظم و محمد الجواد»، «چلچراغ شیراز»، «امام رضا(ع) از دیدگاه اهل سنت» و«الامام محمد الجواد معجزة السماء و الارض» به عنوان کتاب های برتر رضوی معرفی و از صاحبان این آثار تقدیر شد./930/پ202/س

ارسال نظرات