۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۹۵۳
در قالب یک مسابقه تلویزیونی؛

همسران غیر ایرانی در قم رقابت می کنند

خبرگزاری رسا ـ ضبط مسابقه «همسران» برای سیمای اردوی شبکه جهانی سحر به زودی در قم آغاز می شود.
شبكه سحر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر ضبط مسابقه «همسران» برای سیمای اردوی شبکه جهانی سحر به زودی در قم آغاز می شود. هر قسمت از این مسابقه که در دو استودیوی مجزا ضبط می‌شود، رقابت 3 زوج اردو زبان هندی و پاکستانی مقیم قم را به نمایش می گذارد.

عبدالصاحب امیری تهیه کننده این مسابقه تلویزیونی است و از ابتدای مهرماه پیش تولید مجموعه «همسران» را در قم پیگیری می کند. به گفته وی، «همسران» علاوه بر بسط اطلاعات معارفی، مذهبی و قرآنی، نکات مربوط به خانواده و روابط اجتماعی، اقتصاد و دانستنی های عمومی مفید برای اعضاء خانواده، دقت‌ها و ظرایف ارتباط بین همسران را نیز مدنظر قرار داده و در دل این مسابقه به آنها خواهد پرداخت.

امیری همچنین درباره نحوه برگزاری و مراحل مسابقه همسران توضیح داد: برای این مسابقه شاد، پرتحرک و پرانرژی، دو استودیوی بزرگ و مستقل با دکور و تجهیزات جذاب و متناسب با این مسابقه ترتیب داده شده و مسابقه در 5 مرحله، رقابت شرکت کنندگان را شکل می دهد. در مرحله اول رقابت بین 3 گروه و به صورت همزمان برگزار شده و ملاک موفقیت در این مرحله پاسخگویی صحیح و در سریعترین زمان ممکن به سوالات مجریان برنامه در رابطه با معارف قرآنی، دین و مذهب، اطلاعات عمومی و دانستنی های سلامت، اقتصاد، تغذیه ، تربیت فرزندان و ارتباطات اعضای خانواده است. در مرحله دوم که برای هر یک از زنان یا شوهران هر زوج در دو فضای جداگانه ترتیب داده می شود، اطلاعاتی از زندگی، سلائق، علاقمندی ها، اخلاق و نحوه برخورد هر یک از همسران در قبال موضوعات مختلف، با هم انطباق داده شده و در صورت ارایه پاسخ های غیر هماهنگ، کسر امتیاز صورت می گیرد.

تهیه کننده مسابقه «همسران» در ادامه افزود: قسمت سوم این مسابقه «کار از تو، شناخت از من» نام دارد که هر بار زنان شرکت کننده، در استودیوی دوم، اقدام به آشپزی، تزئین وسایل یا کارهای کوچک خانه داری، ساخت وسایل و ... کرده و مجموعه آنها در معرض انتخاب و تشخیص طرف دوم در استودیوی اول قرار می گیرد و معیار برنده شدن در این بخش، تشخیص درست مورد تهیه شده توسط همسر مربوطه، از جانب زوج مورد آزمون است که بایستی با توجه به شناختی که از دست پخت، مهارت ها و سلیقه همسر خود دارد بتواند مشخص کند کدام یک از موارد ارایه شده، توسط همسر او تهیه شده است.

امیری در مورد مراحل چهارم و پنجم مسابقه همسران نیز گفت: در مرحله چهارم با عنوان «صندلی پر حادثه»، برای هر یک از همسران که روی صندلی پرحادثه می نشیند، امکان خطر و حوادث مختلف در قبال پاسخ ناهماهنگ در زمینه مورد سوال از همسران ایشان در استودیوی دوم پیش می آید و روند مسابقه با شلیک گلوله توپ به سمت پاسخ دهنده غلط و ... حادثه های خطرناک دیگر، مهیج تر می شود.

در مرحله پنجم که در «حوض شناخت» برگزار می شود نیز جواب غلط منجر به قرار گرفتن فرد در معرض خطر غرق شدن در حوضچه مسابقه می شود به این ترتیب که با هر پاسخ نادرست، سطح آب بالا و بالاتر آمده و هیجان امکان خفگی، رقابت بین شرکت کنندگان و تلاش برای ارایه جوابهای صحیح را به اوج می رساند.

علاوه بر 3 گروه دو نفره زوجهای مسابقه دهنده در هر برنامه، 24 نفر از اعضاء خانواده های شرکت کنندگان نیز در استودیوی ضبط «همسران» حضور خواهند داشت و به تشویق افراد خواهند پرداخت. تهیه کننده مسابقه همسران زمان ضبط این برنامه را آذرماه سال جاری عنوان کرده و اضافه کرد: اجرا و تصویربرداری مسابقه در 26 قسمت 40 دقیقه ای حداقل یک ماه به طول خواهد انجامید و از دی ماه، وارد مرحله آماده سازی و مراحل فنی پس از تولید خواهیم شد.

وی علت برگزاری این مسابقه را در شهر قم، حضور پررنگ و پرشمار خانواده های اردو زبان هندی و پاکستانی در شهر قم عنوان کرده و انتخاب همسران شرکت کننده برای حضور در مسابقه تلویزیونی سیمای اردوی شبکه سحر را از جمله مهمترین بخشهای پیش تولید این برنامه توصیف کرد که در کنار بررسی ها برای انتخاب یک مجری خانم و یک مجری آقای مسلط برای اجرای مسابقه، در حال انجام است.

مسابقه " همسران" به احتمال زیاد اوایل سال آینده برای پخش از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر آماده خواهد بود./916/د102/ع

ارسال نظرات