۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۱۶۰
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

همایش سالگرد سفر رهبر انقلاب به قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم، همایشی با حضور آیت الله مصباح یزدی و آیت الله کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
حاشيه سفر رهبر معظم انقلاب چاپ پوستر رهبر معظم انقلاب در آستانه سفر به قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز سفر پر خیر و برکت و تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم، این شهر مذهبی و علمی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته است و اقشار مختلف مردم در تکاپوی گرامی داشتن این روز به یادماندنی هستند.

بر اساس این گزارش نهادها و مراکز حوزوی نیز با غنیمت شمردن این فرصت، مراسم هایی را به منظور گرامی داشت این روز برگزار کردند.

این گزارش حاکی است، در همایشی که روز چهارشنبه در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله مصباح یزدی در این مراسم سخن خود را با استناد به آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و از هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل و تصریح کرد: احساس من این است اگر شبانه روز بخواهم به خاطر نعمت وجود رهبری خدا را شکر کنم نمی توانم این کار را انجام دهم.

وی نقش ولی فقیه و رهبری را در نظام اسلامی بسیار برجسته توصیف کرد و دستاوردهای بی بدیلی که نظام اسلامی در عرصه های مختلف به دست آورده است را مرهون همین نقش و جایگاه دانست و گفت: شکل گیری انقلاب به دست یک نفر بود و ادامه این انقلاب نیز به واسطه جانشین ایشان بود، کسی که در همه طوفان ها و فراز و فرودها کشتی انقلاب را آرام به ساحل امن رساند مقام معظم رهبری بود، البته هنوز زود است که این مسائل را درک کنیم و باید سال ها بگذرد.

آیت الله عباس کعبی نیز در این مراسم سفر رهبر انقلاب را مایه خیر و برکت برای استان قم و حوزه های علمیه دانست و با اشاره به استقبال بی نظیر اقشار مختلف مردم، علما، روحانیان و حوزویان از رهبری، ارتباط حوزه را نظام را غیر قابل گسست توصیف کرد.

وی تقویت حوزه را عامل تقویت نظام مقدس اسلامی دانست و تحجر، انزوا طلبی و حاشیه نشینی را از جمله خطرهایی دانست که می تواند خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

گفتنی است در این همایش همچنین کلیپ های تصویری از لحظات بیادماندنی استقبال باشکوه مردم قم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پخش شد که استقبال حاضران را به همراه داشت.

پخش تصاویری از مقام معظم رهبری و دیدارهای ایشان با علما، حوزویان و دیگر اقشار مردمی از دیگر بخش های این مراسم بود که از سوی بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد.

گفتنی است به مناسبت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، همایش های دیگری نیز با حضور شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی برگزار می شود و پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

همچنین با هدف بزرگداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، همایش سراسری حوزویان با سخنرانی حضرت آیت‌الله جوادی آملی، روز پنج‌شنبه، 28 مهرماه با عنوان همایش عمومی حوزویان در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، سال گذشته در چنین روزی به شهر مقدس قم سفر کردند و بیش از ده روز میهمان مردم قم و حوزویان بودند.

رهبر انقلاب در مدت زمان حضور خود در شهر مقدس قم دیدارهای جداگانه ای را با اقشار مختلف مردم از جمله، نخبگان، دانشجویان، بسیجیان، خانواده ها شهدا، مدیران و دیگر اقشار مردمی داشتند.

دیدارهای جداگانه با حوزویان، اعضای جامعه مدرسین، اعضای شورای عالی حوزه و دیدار با مراجع تقلید و علما و همچنین سرکشی از خانواده ها شهدا از دیگر برنامه های سفر ده روز رهبری به قم بود.

برگزاری گعده های طلبگی با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی از دیگر برنامه های سفر سال گذشته رهبری به قم بود، در این گعده های صمیمی مطالب مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که استقبال شخصیت های علمی و حوزوی را نیز به همراه داشت. /924/پ202/ج

ارسال نظرات