۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۲۱۰
حدیث ولایت (5) / مشاور رییس سازمان اوقاف:

تشکیل ستادهای پیگیری متعدد سبب می شود نتوانیم به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم

خبرگزاری رسا - مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور گفت: تشکیل کارگروه‌های هم عرض و ستادهای پیگیری متعدد سبب می شود نتوانیم به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در این سفر مطرح کردند، بحث تحول در حوزه های علمیه بود، منظور از تحول، تحول در همه عرصه ها و ابعاد است و هم به صورت کیفی و هم کمی باید تحول را در ساختار فعلی مد نظر قرار داد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: با توجه به نیازهای روز جامعه افزون بر حفظ اصول، بازنگری در متون و تجدید نظر در تدوین برخی از کتاب‌ها ضروری به نظر می‌رسد و افزون بر حفظ فقه سنتی و حفظ شیرازه اصلی مباحث، لازم است به مسائل جدید و مستحدثه به صورت کارآمد و به روز پرداخته شود.

وی یادآور شد: یکی از مباحثی که ایشان مد نظر قرار دادند بحث علوم انسانی است، باید علوم انسانی را بر پایه علوم اسلامی تدوین کرد و دانشگاه ها را از این باب غنی‌تر کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر تأکید کرد: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است و محتوای ارائه شده از سوی حوزه و خروجی‌های حوزه چراغ راه دولتمردان نظام اسلامی هستند و در حقیقت حوزه بازوی علمی نظام مقدس اسلامی است.

وی تصریح کرد: این نکته را باید مدنظر قرار دهیم که انقلاب و حوزه در خدمت اسلام هستند و باید زمینه پیشبرد اهداف اسلام را در ایران اسلامی، خاورمیانه و جهان اسلام را در همه زمینه‌ها فراهم کنیم.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور، استفاده از فناوری روز دنیا برای گسترش مفاهیم و آموزه های دینی از مهمترین مسائلی است که امروز باید مدنظر حوزه‌های علمیه قرار گیرد و طلاب و مبلغان افزون بر حفظ زی طلبگی لازم است با علوم و فناوری های روز دنیا آشنا شوند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از مقام معظم رهبری در سفرهای استانی خاطر نشان کرد: سیره و منش رهبری در ارتباط نزدیک با مردم باید الگوی روحانیان و مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: تشکیل کارگروه های هم عرض و ستادهای پیگیری متعدد سبب می شود نتوانیم به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم. /919/ت302/ع

ارسال نظرات