۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۴۵۳
مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان:

صیانت از اندیشه مهدویت نخستین وظیفه منتظران حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، اندیشه مهدویت را حافظ و نگهدار منتظران دانست و گفت: حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت نخستین وظیفه منتظران حقیقی است.
مديرعامل بنياد مهدويت گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، روز گذشته در جلسه هیأت مدیره این بنیاد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: باید با توجه به ورود نحله های انحرافی و جنگ نرم، فضا به گونه ای فراهم شود که فرهنگ مهدویت و فلسفه ظهور از طریق عقل و نقل بیان شود.

وی با بیان این که متأسفانه هر روز شاهد ترویج برخی خرافه و بدعت در حوزه مهدویت هستیم، افزود: در طول تاریخ برخی پیرایه‌ها، انحراف‌ها و شبهاتی در بحث مهدویت ایجاد شده که متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به این آسیب‌ها بیشتر دامن زدند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان با تأکید براین که راهکار مقابله با اندیشه‌های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر سبب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام لاکانی گفت: وظیفه همه مبلغان و دست اندرکاران به ویژه مؤسسات و کانون‌های فرهنگی که بیشترین ارتباط را با جوانان و نوجوانان دارند این است که برای آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر آنان با حضرت ولی عصر‌(عج) و فرهنگ انتظار و جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در خارج کردن نسل جوان از موضوع مهدویت، نشست‌های مفید و مؤثر با حضور کارشناسان خبره و مطلع برگزار کنند.

وی پسداشت اندیشه مهدویت را از جمله رسالت های مهم منتظران در عصرغیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه ای که منتظران عهده دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(ع) یکی از مهم ترین راه های پاسداشت اندیشه مهدویت دانست و خاطرشان کرد: چون امام، امام همه اقشار جامعه است باید همه به او شناخت کامل داشته باشند.

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که امروز متولیان دینی و فرهنگی نظام اسلامی رسالت سنگینی در این خصوص دارند، ادامه داد: اگر جامعه اسلامی مردم را نسبت به امام و حقیقت و اهدافش آشنا کند و پایه های معرفتی آنها را با معرفت های عقلانی محکم نماید استواری و تداوم اندیشه مهدویت را در میان منتظران تضمین خواهد کرد.

وی با اشاره به این که براساس روایات دینی اعتقاد به امام مهدی(عج) و ظهور تنها مختص شیعه نیست، گفت: بلکه همه گروه هایی که اعتقاد به اسلام دارند به آن معتقدند ولی در مکتب شیعه مهدویت چهره خاصی دارد که در روایات فراوانی به آن اشاره شده است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان در ادامه سخنان خود بصیرت، دشمن شناسی، شبهه شناسی و حرکت آگاهانه در مسیر دست یابی به جامعه ایده آل مهدوی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که بصیرت و معرفت حقیقی به فلسفه وجودی مسائل از بین می رود به یقین بسیاری از اندیشه های حیات بحش دین مبین اسلام دستخوش انحرافات و تحریفات جدی خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات