۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۷۴۰

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ فعالیت بیش از 18 کانون فرهنگی در مساجد گتوند، نمایش ۸۲ فیلم فرهنگی ـ مذهبی در جشنواره فیلم کوتاه اهواز، اعلام نتایج آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم آبادان عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، قدرت الله امانی پور، فرماندار گتوند، در دیدار با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و اعضای انجمنهای هنری گتوند، اظهار داشت: فرهنگ زیربنای توسعه هر کشور بوده و باید به آن توجه ویژه شود.

این مقام مسؤول، کارهای فرهنگی را همچون کاشت نهال در مزارع دانست و گفت: کارها و فعالیتهای فرهنگی باید با برنامه ریزی بلند مدت انجام شوند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود، البته در این زمینه اقدام ها و فعالیت های مطلوبی صورت گرفته است.

امانی پور با اشاره به فعالیت 18 کانون فرهنگی در مساجد این شهرستان، تصیح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشکلاتی مواجه بوده باید پیگیر حل این گونه مشکلات باشیم.

همچنین احمد عبداللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، در بخش دیگری از این دیدار، با تقدیر از عملکرد شایان فرماندار گتوند، گفت: هم اکنون 18 کانون فرهنگی هنری مساجد، شش انجمن هنری و یک موسسه قرآنی زیر نظر این اداره به فعالیت مشغول بوده و در نیمه اول سال جاری تلاش ها و فعالیتهای بسیار خوبی انجام داده اند که کسب مقامهای متعدد در سطح استان و کشور نشان از موفق بودن این گونه کانون ها و مساجد دارد.

نمایش ۸۲ فیلم فرهنگی در جشنواره فیلم کوتاه اهواز

سید امین سپهریان، رییس انجمن سینمای جوانان اهواز، از پایان کار بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از ۲۹ مهرماه تا دوم آبان ماه با نمایش ۸۲ فیلم مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی فرهنگی ـ مذهبی در تالار شهید آوینی اهواز برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: این جشنواره پس از تهران در هشت استان کشور از جمله خوزستان، مازندران، آذربایجان‌غربی، خراسان شمالی، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سپهریان، تصریح کرد: این جشنواه در دو بخش ملی و بین‌الملل، برگزار شد که بخش ملی شامل پرتوی ایمان، چشم‌انداز سرزمین زیبای ما و چراغ راه و بخش بین‌الملل شامل کشورهای آسیایی، جهان اسلام و بین‌الملل با حضور ۱۰۵ کشور برگزار شده است.

رییس انجمن سینمای جوانان اهواز، در پایان سخنان خود، با اشاره به اهداف چهارمین جشنواه فیلم کوتاه اهواز، اظهار داشت: هدف از اجرای این جشنواره بهره‌برداری بیشتر فیلم ‌سازان و علاقمندان به فیلم کوتاه، مشاهده جدید‌ترین آثار تولید شده سینمای کوتاه جهان و تعامل آنان با یکدیگر و کشف استعدادهای جوان است.

اعلام نتایج آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم آبادان

فرهاد پورغراوی علوانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم آبادان، اظهار داشت: آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با هدف آشنایی هر چه بیشتر جوانان با معارف و مفاهیم عرفانی و مبانی دینی در این شهرستان برگزار شد.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه افزود: پایگاه اینترنتی اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور به ‌منظور ثبت‌نام علاقه‌ مندان در این آزمون فعال شده و شرکت‌کنندگان پس از مراحل ثبت‌نام با استقبال چشم گیری در این آزمون شرکت کردند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این آزمون، گفت: این آزمون شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم بوده که نتایج آن حداکثر تا آذرماه سال‌ جاری اعلام خواهد شد.

پورغراوی علوانی، تصریح کرد: حفظ قرآن همواره، به عنوان یک سنت و عبادت بزرگ، در میان مسلمانان مطرح بوده و حتی پس از پدید آمدن صنعت چاپ نیز موقعیت خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به اقدام های دشمنان در خصوص تخریب و تحریف افکار عمومی ایران، گفت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی امروزه با شدت در تلاش برای منحرف کردن افکار و عقاید جوانان این نظام و انقلاب هستند که باید با برگزاری مسابقات و برنامه‌های متنوع دینی و مذهبی، جوانان را به سوی گرایشات اسلامی سوق داد و از تحریف افکار آنها جلوگیری کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان ، خاطر نشان کرد: امروز دشمن سعی دارد با ترویج افکار الحادی در میان جوانان آنها را به آینده جامعه و سرنوشت انسانی مأیوس کرده، اعتقادات دینی و باورهای مذهبی را در ذهن و اندیشه جوانان بخشکاند؛ از این رو بر همه فعالان و کارشناسان عرصه های فرهنگی و دینی لازم است و باید با شدت بر روی این مسأله برنامه ریزی کنند.

پورغراوی علوانی، در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان باید از اقدام ها و دسیسه های دشمنان آگاه شده تا مبادا اسیر حربه های شوم آنها شوند و امیدواریم با توجه هر چه بیشتر مسئولان به امر دین و فرهنگ دینی در جامعه، شاهد ارتقای سطح دینی و عرفانی جوانان در شهرهای ایران باشیم.

گفتنی است آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور روز گذشته در آبادان برگزار شد./9465/پ203/س
ارسال نظرات