۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۹۸۶

پیام وزیر آموزش پرورش به یادواره شهید فهیمده

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش پرورش با ارسال پیامی به یادواره شهید سهام خیام، اظهار داشت: در ایامی که با نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رقم خورده،‌ باید غبار ایام از سیمای تابناک شهیدی سرافراز بزداییم و نام شهید فهمیده را در دالان تو در توی زمان فریاد کنیم.
حميد رضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش پرورش، امروز با ارسال پیامی به یادواره شهیده سهام خیام، اظهار داشت: در ایامی که با نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رقم خورده،‌ باید غبار ایام از سیمای تابناک شهیدی سرافراز بزداییم.

وی در ادامه پیام خود، می گوید: بزرگ‌دانش‌آموزی که برای همه ما معلمی کرد باید نام خاموش او را در دالان تو در توی زمان با آوایی بلند و بالنده به وسعت ایران بزرگ فریاد کنیم تا یاد و راهش به ما تولدی دوباره دهد.

در این پیام آمده است: سهام خیام نام شهیدی فهمیده، با یک دنیا فهم، ایمان و شجاعت است. آیا با این نام آشنا هستید؟ شاید این نام را هرگز نشنید‌ه‌ باشید، سهام خیام دختری 12 ساله بود، سهام خیام دانش‌آموزی است که در مهرماه 1359 در خطه خدایی خوزستان که بر دامان ایران چون قله‌ای بزرگ، استواری می‌کند، به شهادت رسید. او در حالی که یورش اشغالگران بعثی؛ این مزدوران استکبار به ایران عزیز رنج می‌برد و قلبش از اینکه خاک پاک ایران، زیر چکمه اشغال و ستم قرار گرفته بود، درد می‌کشید. با زبان کودکی به مادرش گفت: ما نباید از شهر و کوچه خود برویم. دشمن همین را می‌خواهد. دشمن از بیدارها و ایستاده‌ها می‌ترسد.

بر این اساس، سهام عزیز در آن لحظه‌های دردناک وقتی قهقهه اشغالگران را دید که در میان نخل‌ها برای غارت شهر، نقشه می‌ریختند، در حالی که دامنش را پر از سنگ کرده بود، آن‌ها را به سوی دشمن پرتاب کرد و اولین قیام انتفاضه را علیه تجاوز و اشغال آفرید و در لحظه‌های پرفروغ عشق و امید، دست رد بر سینه دشمن زد. بعثیان که از این حرکت غضبناک شده بودند،‌ بی‌هیچ تأملی تیری به سوی قلب سهام نشانه گرفتند، سهام رفت اما قلب مهربان او در وجود میلیون‌ها دانش‌آموز باقی ماند که برای ایران، ایمان و استقلال و عزت را طلبیدند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: سهام در دل دانش‌آموزانی زنده ماند که برخی کاروان 36 هزار شهید سرافراز دانش‌آموزی را به راه انداختند و برخی دیگر بزرگ شدند و بزرگ‌تر تا کاروان دانشمندان این سرزمین را پدید آورند و برخی دیگر مادران و پدران عزتمندی شدند که شما امروز فرزندان آن‌ها هستید و این راه همچنان ادامه دارد.

در پایان این پیام می خوانید: قلب سهام‌ها، بهنام‌ها، حسین‌ها و هزاران شهید دیگر در وجود دختران و پسران دانش‌آموز این سرزمین می‌تپد؛ آن‌ها با خوب اندیشیدن و خوب درس خواندن و با ایمان و آزادگی راه شهیدان را در پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ادامه می‌دهند و پرچم آن‌ها را در اهتزاز نگاه می‌دارند و امروز شما یکایک دانش‌آموزان بسیجی، سهامی بیدار و رهروانی استوار برای حفظ این سرزمین سرافراز خواهید بود./9465/پ203/ص
ارسال نظرات