۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۹۹۴

چند خبر فرهنگی از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش رهروان شهید فهمیده در خرمشهر، برگزاری مسابقه کتاب جاذبه و دافعه، فعال بودن 6 کمیته نشاط امنیت انضباط اجتماعی، خانواده، هویت و نظارت در اهواز و تشریح برنامه های بسیج دانش‌آموزی، از عناوین چند خبر فرهنگی از خوزستان هستند.
بدون تصوير 2
عبدالله عفراوی، فرمانده سپاه خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به رشادت های دانش آموزان شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: همه وصیت نامه شهدا این بود که در کنار ولایت فقیه باشیم و نماز را فراموش نکنیم.

این مقام مسؤول، تصریح کرد: این شهیدان همواره احترام به پدر و مادر را سرلوحه های کارهای روزمره خود قرار داده و اینک همه با باید با علم و تحصیل خود دنبال رو آنها باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و شهدای دانش آموز خاطراتی از دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان بیان نمودند.

عفراوی، در ادامه، اظهار داشت: صدام در ابتدای جنگ تحمیلی اعلام کرده بود که سه روزه ایران را تسخیر و در تهران مصاحبه خواهم کرد ولی رشادت های جوانان بسیجی این آرزوی صدام را با وی به گور بردند.

فرمانده سپاه خرمشهر، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: دفاع مقدس همچون نگینی تابناک، در تاریخ درخشان خواهد بود و درسی برای تمام نسل آینده است.

مسابقه کتاب جاذبه و دافعه برگزار می شود

‌حسن مجدی، مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه شوشتر، از برگزاری مسابقه کتابخوانی جاذبه و دافعه امام علی(ع)، در شوشتر خبر داد و اظهار داشت:برگزاری مسابقه کتابخوانی دافعه و جاذبه حضرت علی(ع) در سپاه ناحیه شوشتر در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص ثبت نام‌ آغاز شده است.

این مقام مسؤول، با اشاره به اینکه این کتاب ویژگی‌های بسیار مفیدی برای مطالعه دارد، خاطر نشان کرد: در این مسابقه از سه عنوان کتاب جاذبه و دافعه امام علی (ع) و اخلاق در گفتار اسلامی و بلندترین داستان غدیر استفاده شده که شرکت کنندگان می‌توانند در هر یک از این کتاب‌ها به مسابقه بپردازند.

مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه شوشتر، با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: آشنایی مردم به ویژه قشر جوان جامعه با کتب شهید مطهری و سیره عملی ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، از اهداف برگزاری این مسابقه است.

وی، گفت: در این مسابقه افراد به صورت حضوری در مسابقه شرکت کرده و باید به سؤوالاتی پاسخ دهند؛ از اینر و شرکت کنندگان باید از آمادگی ویژه‌ای برخوردار باشند.

مجدی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه این مسابقه به صورت حضوری برگزار می‌شود، اذعان داشت: این مسابقه برای عموم مردم آزاد بوده و در پایان به برندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا می شود.

6 کمیته نشاط امنیت انضباط اجتماعی، خانواده، هویت و نظارت در اهواز فعال هستند

عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز، در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان با اشاره به توطئه های دنیای غرب در راستای اسلام هراسی در جهان اظهار داشت: متولیان فرهنگی با برنامه ریزی مدون مانع سوء استفاده های بیگانگان شوند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: به لحاظ رویدادهای 8 سال دفاع مقدس و وجود مفاخر و سرمایه های فرهنگی همواره نگاه ویژه ای به استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتظارات ویژه ای به لحاظ فرهنگی از اهواز وجود دارد و این امر وظیفه متولیان امور فرهنگی و اجتماعی را سنگین تر می کند، تصریح کرد: کارگروه فرهنگی اجتماعی مجال مناسبی جهت آسیب شناسی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان است.

فرماندار اهواز با بیان این که باید در زمینه تقویت کاستی های موجود برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا از سوء استفاده های دشمنان جلوگیری شود گفت: در صورت تقویت بیشتر پایه های فرهنگی جامعه بسیاری از مشکلات دیگر نیز به تبع آن حل می شود.

فدعمی با اشاره به کمیته های فرهنگی در حال فعالیت در شهرستان اهواز افزود: 6 کمیته نشاط اجتماعی، امنیت اجتماعی، انضباط اجتماعی، تحکیم خانواده، هویت اسلامی- ملی و نظارت و ارزیابی در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان اهواز فعال هستند.

وی در پایان تصریح کرد: بررسی و پیگیری موضوعاتی نظیر بهداشت روان، توسعه مراکز مشاوره و توانبخشی در مراکز حاشیه نشین، ترویج روحیه نشاط و شادابی در جامعه، آموزش مهارت های زندگی، ترویج ازدواج آسان، نشر و توسعه فرهنگ و دینی در جامعه، اوقات فراغت و تقویت فرهنگ مطالعه در دستور کار این کمیته ها قرار دارد.

برنامه های بسیج دانش‌آموزی تشریح شد

ثامر چنعانی، مسؤول بسیج دانش‌آموزی آبادان، با اشاره به برگزاری همایش نوجوانان بسیجی در آبادان، اظهار داشت: بسیج یک حرکت اجتماعی است که در هر جامعه‌ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص به وجود می‌آید.

وی در ادامه، افزود: در طول تاریخ اسلام و ایران همواره دشمنان تلاش کردند با شیوه های گوناگون از پیشرفت و ترقی نظام اسلامی جلوگیری کنند.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی آبادان، گفت: شجره طیبه بسیج باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به شیوه های کاربردی عملی کرده و این مسأله مستلزم تعامل هر چه بیشتر مسؤولان فرهنگی جامعه، به ویژه روحانیان با جوانان است.

چنعانی، با اشاره به برنامه های برگزاری این ارگان، گفت: یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این ارگان در چند روز آینده، همایش بزرگ 13 ساله‌های بسیجی در مصلای آبادان به ‌مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی است.

این فعال عرصه فرهنگی، تصریح کرد: این همایش نهم آبان ماه جاری، به همت منطقه سوم دریایی سپاه ماهشهر و دستگاه‌های دولتی آبادان برگزار می شود.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی آبادان، با اشاره به دیگر برنامه های اجرایی، بسیج دانش‌آموزی در این هفته، گفت: غبارروبی مزار شهیدان، اردوی بازدید از مناطق جنگی و برگزاری دو ایستگاه بزرگ نقاشی با موضوع آمریکا شیطان بزرگ برای دانش‌آموزان ابتدایی، از برنامه های اجرایی بسیج دانش‌آموزی آبادان در هفته جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار بسیج دانش‌آموزی قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به مسابقات گوناگونی از جمله مسابقات فرهنگی نظیر کتابخوانی و نیز مسابقات ورزشی اشاره کرد.

چنعانی، با اشاره به سخنان واهی مستکبران در خصوص حمله نظامی به ایران، تصریح کرد: امت اسلامی باید هوشیار و آگاه بوده برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش کامل به سر ببرند، اما این مسأله تنها خیالی بیش نبوده؛ چرا که مستکبران هیچ گاه قدرت مقابله با ایران را در عرصه های نظامی ندارند.

وی با اشاره به تعداد پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی در آبادان، گفت: در حدود 150 پایگاه بسیج دانش‌آموزی دختر و پسر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و همچنین 50 پایگاه بسیج در مقطع ابتدایی در آبادان فعال هستند.

مسؤول بسیج دانش‌آموزی آبادان، در پایان سخنان خود، با بیان این که جوانان باید خود را برای مقابله همه جانبه با جنگ های فرهنگی و نظامی دشمنان آماده کنند، بیان داشت: جوانان باید هوشیار و آگاه باشند؛ چرا که دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام و برخورد با خطراتی که اسلام و نظام را تهدید می‌کنند، بر هر مسلمان و ایرانی واجب است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات