۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۱۲۳

چند خبر فرهنگی از استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه 5000عنوانی کتاب در بهبهان، توزیع کتب مسابقه بزرگ کتابخوانی جلباب 2، کلاس های تفسیر قرآن در رامهرمزو سی وهشتمین جلسه فرهنگ عمومی در بهبهان بخشی ازاخبار فرهنگی از استان خوزستان به شمار می‌آید.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اهواز، نمایشگاه 5000عنوانی کتاب در بهبهان، توزیع کتب مسابقه بزرگ کتابخوانی جلباب 2، کلاس های تفسیر قرآن در رامهرمزو سی وهشتمین جلسه فرهنگ عمومی در بهبهان عناوینی چند خبر فرهنگی از استان خوزستان به شمار می‌آید.

نمایشگاه 5000 عنوانی کتاب در بهبهان برگزار می شود

به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی، نمایشگاه 5000 عنوانی کتاب در بهبهان برگزار می شود.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه 5000 عنوانی کتاب از 14 آبان ماه به مدت 20 روز در شهرستان بهبهان برگزار می گردد.

در این نمایشگاه که همواره مورد استقبال بی نظیر عموم مردم بهبهان قرار میگیرد، کتب مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در حال حاضر رایزنی ها جهت انتقال کتب ناشرین سراسر کشور به بهبهان ادامه دارد.

پیش بینی میشود این نمایشگاه از نظر عنوان،تنوع کتاب و میزان استقبال از درجه مطلوبی برخوردار شود.


کلاس های تفسیر قرآن در رامهرمز برگزار می شود

کلاس های تفسیر قرآن بین پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابداران کتابخانه های شهرستان رامهرمز برگزار می شود.

عبدالکریم سالمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز با اعلام این خبر گفت: در این کلاس ها که با استقبال پرسنل اداره روبرو شده، سوره مبارکه انبیا تفسیر می شود و تاثیر و برکات قرآن در زندگی روزانه انسان ها مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: مدرس این کلاس ها حجت الاسلام طباطبایی از اساتید حوزه علمیه می باشد.

توزیع کتب مسابقه بزرگ کتابخوانی "جلباب 2" در سراسر استان خوزستان

مسابقه بزرگ کتابخوانی "جلباب 2" از روز دوشنبه 9 آبان ماه با توزیع پوستر مسابقه، کتاب "چادر حجاب برتر" در بین مدارس و کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اندیمشک آغاز گردید.

کرامت میری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با اعلام این خبر گفت: این مسابقه که برای دومین بار است در شهرستان اندیمشک برگزار میشود، امسال با همکاری موسسات قرآن و عترت سراسر استان به صورت استانی برگزار می گردد.

وی افزود: جهت آگاهی بخشی به جامعه در خصوص اهمیت حجاب و عفاف و به ویژه پوشش حداکثری همانند چادر و در جواب کسانی که در صدد خدشه دار کردن قداست چادر تحرکاتی داشته اند این اداره با همکاری موسسه قرآن و عترت منهاج النور شهرستان اقدام به خرید بیش از 2500 جلد کتاب «چادر حجاب برتر» تألیف اسد الله محمدی نیا و توزیع کتب و سوألات بین اقشار جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، خانواده ها، بانوان و غیره نموده است.

میری ادامه داد: با عنایت به این که در آستانه فرارسیدن عید غدیر و تقارن آن با هفته کتاب هستیم و همچنین جهت لبیک گفتن به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص (نهضت مطالعه مفید) و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف این شیوه را به صورت مسابقه کتابخوانی "جلباب 2" برگزار کردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک تصریح کرد: عموم مردم استان خوزستان می توانند با تهیه کُتب از موسسات قرآن و عترت شهرستان خود و پاسخ به سوالات ضمیمه، پاسخنامه را حداکثر تا تاریخ 30 آبان ماه سال جاری به نشانی: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک یا موسسه قرآن و عترت منهاج النور ارسال نمایند.

گفتنی است، آئین پایانی مسابقه کتابخوانی "جلباب 2 " 2 آذرماه سال جاری رأس ساعت 3 بعد از ظهر با ظهور اقشار مختلف مردم و مسئولین در تالار خورشید اندیمشک برگزار خواهد شد.

سی وهشتمین جلسه فرهنگ عمومی در بهبهان

مسئول ستاد اقامه نماز صبح استان خوزستان در سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهبهان خواستار توجه جدی مسؤولان و نهادهای فرهنگی به ساماندهی نماز جماعت، بخصوص نماز جماعت صبح شد و اظهار داشت: نماز اولین تکلیف حکومت الهی است و باید همه مسئولان هم و غم خود را بر روی ساماندهی نماز جماعت ادارات، مدارس و مساجد قرار دهند.

وی با اشاره به اولین نکته قرآن مبنی بر وظیفه امت اسلامی در اقامه نماز که منتج به از بین رفتن منکرات در جامعه می شود گفت: نماز اولین رکن دین مبین اسلام میباشد که بر اقامه آن توسط امامان معصوم تاکید بسیار شده است.

مسؤول ستاد اقامه نماز صبح استان خوزستان اظهار داشت: نماز اولین تکلیف حکومت اسلامی است و باید مسئولین و همه کسانی که در راس هستند با همتی مضاعف نماز را در ادارات، نهادها و مدارس ساماندهی کنند.

وی نماز را مظهر وحدت و با هم بودن معرفی نمود و خواستار برطرف کردن مشکلات و موانع و ایجاد زمینه مناسب جهت حضور نمازگزاران در مساجد جهت اقامه نماز صبح شد.

در ادامه این جلسه مسئولین ادارات و نهادهای دولتی به صورت جداگانه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص اقامه نماز جماعت صبح پرداختند./9458/پ202/ص
ارسال نظرات