۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲
نمایندگان مردم خوزستان در مجلس:

13 آبان روز نابودی استکبار از روی زمین است

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کردند که 13 آبان روز نابودی کامل استکبار از روی زمین و روز حماسه آفرینی ملت ایران در سال 1390 است.
پرچم رژيم اسرائيل
سیدعلی موسوی جرف، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،اظهار داشت: 13 آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و شاید تاریخ معاصر ما روزی با این اهمیت و بزرگی کمتر به خود دیده باشد.

وی در خصوص اهمیت تاریخی 13 آبان گفت: 13 آبان زادروز انقلابی بزرگ‌تر، سالروز تبعید بینانگذار جمهوری اسلامی و روز دانش‌آموز است.

موسوی جرف خاطرنشان کرد: اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگان‌گیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود، بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در راستای عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمریکا به وقوع پیوسته بود.

وی افزود: هر یک از این مناسبت‌ها خودکافی است که نظرها را به خود برگرداند و دیده‌ها را خیره کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 13 آبان روزی است که جوانه‌های سبز ایمان رویید و تاریخ شاهد خون به ناحق ریخته شده دانش‌آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت بود.

موسوی جرف، تصریح کرد: دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نورگوهر دانش و دانش‌آموزی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند.

وی با بیان اینکه استکبار بازیچه سرگردان شیطان است، گفت: حقارت، بیش از اینکه مستکبران دنیای خود را به بهای جان و مال دیگران می‌جویند و از استخوان های مظلومان، نردبان ترقی می‌سازند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: امروز روزنه‌های عدالتخواهی، سقف جهان را شکافته و چیزی به طلوع خورشید رستگاری نمانده است.

موسوی جرف، تصریح کرد: رسالت ما و تمام یاران صبح در سراسر این کره خاکی است که برخیزیم و در قیامی راستین و انقلابی گسترده مبارزه ازلی حق در برابر باطل را پرچم‌داری کنیم.

وی افزود: امسال راهپیمایی 13 آبان در شرایطی برگزار می‌شود که استکبار جهانی و دولت آمریکا دچار خروش مردم عدالتخواه علیه استکبار و اعتراضات مردمی از جمله جنبش وال استریت شده است و به یقین در این سیر‌‌ استکبار دولتی در برابر خشم ملت‌ها دوام نمی‌‌آورد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی‌شک همانگونه که دولتمردان آمریکایی تصور تسخیر جاسوسخانه خود در ایران را نمی‌کردند، تسخیر وال‌استریت و تسخیر کاخ سفید نیز امر بعیدی نیست چراکه دولت آمریکا زمانی بر این باور بود که حمله مسلحانه رژیم ستمشاهی در برابر اعتراض دانش‌آموزان ایرانی می‌تواند راهگشایی باشد برای نفوذ هر چه بیشتر استکبار در خاک ایران اما تاریخ مقاومت مردم ایران خلاف آن را ثابت کرد.

موسوی جرف، در پایان سخنان خود، بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی جهان که بیداری اسلامی را به بیداری ملت‌های عدالتخواه گره زده است، این یک واقعیت است که امسال در ۱۳ آبان نه تنها در جمهوری اسلامی ایران فریاد مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود و پرچم اسرائیل به آتش کشیده می‌شود که خواه ناخواه این تظاهرات استکبارستیزانه با بسیاری از ملت‌های دیگر از جمله در آمریکا و در قلب اروپا هماهنگ خواهد بود.

در سیزده آبان سال جاری پایه های استکبار به لرزه در می آیند

حجت‌الاسلام سید مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هر ساله همزمان با روز ملى مبارزه با استکبار و 13 آبان، پرچم سرافراز ایران بر دست‌هاى هموطنان برافراشته و فریادهاى مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در فضاى مقدس کشورمان طنین‌انداز می‌شود.

این مقام مسؤول، با اشاره به اینکه در این روز به یکباره به حیات سیاسى مملو از خباثت آمریکا و عملکرد سازمان سیا در ایران خاتمه داده شد، افزود: مزدورانى که پس از پیروزى انقلاب به طور دائم به فتنه‌انگیزی و ماجراجویى علیه نهضت اسلامى ایران مشغول بودند، به گروگان گرفته شده و سفارت آمریکا در تهران تعطیل شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروگان‌گیری اعضای سفارت آمریکا یکی از وقایع مهم انقلاب اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: در این زمان، روابط ایران و آمریکا وارد مرحله جدیدی شده و وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای بر ضد اقدام دانشجویان موضع‌گیری کرد و فعالیت‌های دیپلماتیک بر ضد ایران در سطح بین‌المللی آغاز شد.

حجت الاسلام ناصری‌نژاد اضافه کرد: کاخ سفید فعالیت‌های گسترده خود را همراه با تبلیغات عظیم رسانه‌های خبری بر ضد انقلاب و امام آغاز کرد.

وی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل، جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داده و تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر ضد ایران به مرحله اجرا درآمد و همگام با آمریکا، 15 کشور عضو ناتو به همراه ژاپن، واردات نفت خود را از ایران کاهش داد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: با انتشار اسناد سفارت آمریکا، توطئه‌های این کشور بر ضد ملت ایران افشا و فعالیت‌های آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب به اثبات رسید.

وی با اشاره به شیوه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانش آموزان و دانشجویان، گفت: ساعت 10 صبح سیزدهم آبان 1358، گروهی از دانشجویان که شمارشان به حدود 500 نفر می‌رسید، از میان صفوف کسانی که به مناسبت سالگرد تبعید حضرت امام در 15 سال پیش و سالروز شهادت شهدای دانشگاه تهران تظاهرات می‌کردند، جدا شده، خود را به خیابان رسانده و زنجیرهای دروازه بزرگ سفارت آمریکا را گشودند و سفارت را تصرف کردند.

حجت الاسلام ناصری‌نژاد، تصریح کرد: از همان لحظه‌های نخست تصرف سفارت آمریکا، گروه‌های گوناگون مردم در مقابل سفارت آمریکا اجتماع کرده و شعارهای ضدآمریکایی سر دادند.

وی گفت: دانشجویان پیرو خط امام (ره) که به سفارت آمریکا حمله کرده بودند، به همه پرونده‌های سفارت دست یافتند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: کارکنان سفارت، پیش از آن که به گروگان درآیند، می‌کوشند تا آنجا که ممکن است با دستگاه رشته کننده، پرونده‌ها را نابود کنند، ولی دانشجویان اسناد برش خورده را مرتب می‌کنند و به طور منظم آنها را در کنار هم می‌چسبانند.

13 آبان نقشی مهم در تخریب چهره استکبار میان جوانان دارد

مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

وی با اشاره به نقش اساسی حوزه علمیه در استکبارستیزی گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت‌های ستمگر قرار داشته‌اند و به عنوان ادامه‌‌دهنده خط راستین امام خمینی در مبارزه ملی با استکبار نقش مهمی دارند.

مطورزاده، افزود: امام خمینی (ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی هسته مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایشان عظمت‌های آیین احمدی را در پرتو کرامت‌های محمدی و انوار پاک علوی، فرا روی بشر این روزگار و همه روزگاران آینده قرار داد.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت خواه را فرا گرفته است خاطرنشان کرد: مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال‌گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، نشان‌دهنده همین روحیه استکبارستیزی است و از ثمره‌های انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می‌رود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: 13 آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین همواره برجسته و سربلند است.

این مقام مسؤول، افزود: 13 آبان روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی هرچند قدرتمند ایستادگی کرد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در 13 آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت خداوند متعال می‌توان استعمار را به خاک مذلت افکند و امنیت و آرامش را از حق‌کشان و ستم‌کیشان بازپس گرفت.

مطورزاده، تصریح کرد: 13 آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند و به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر مکتب توحید به نماز بایستند و تنها در برابر خداوند به کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، در پایان سخنان خود، با اشاره به این که واقعه 13 آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد، اظهار داشت: 13 آبان درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به مسلمانان آموخت و مردم سرافراز ایران در این روز به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم شکستنی است.

13 آبان روز حماسه آفرینی ملت ایران در سال 1390 است

عبدالله کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان اظهار داشت: 13 آبان روزى است که بر تارک آن حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازى از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: این روز در زوایای مختلف آن نماد مقاومت و پایدارى ایرانیان در برابر استکبار جهانى آشکار است.

‌نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:13 آبان زادروز انقلابى بزرگ‌تر از انقلاب اول است که حضرت روح‌الله آن را انقلاب دوم نامیده است.

وی با اشاره به نامگذاری این روز به انقلاب دوم کشورمان خاطرنشان کرد: در چنین روزى دانش‌آموزان انقلابى توانستند گوهر دانش و آموزندگى را در آیینه حماسه و دلیرى بتابانند و غبار خود باختگى را از سیماى مدرسه بزدایند.

کعبی در ادامه افزود: در 13 آبان ماه سال 58، دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم منفور پهلوى و دخالتهاى آمریکا در ایران به صحنه آمده اما دژخیمان شاه آنان را آماج حملات وحشیانه خود قرار دادند و فرزندان انقلاب را به خاک و خون کشیدند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فتح لانه جاسوسى آمریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نماى کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در مقیاس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبود، افزود: بلکه آغاز تحول عمیقى بود که در خاورمیانه و در سطح جهان براى عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجى آمریکا به وقوع پیوسته بود.

وی ادامه داد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامى ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است و یکى آرمان‌هاى مهم انقلاب اسلامى به عنوان یک حرکت اصیل اسلامى، مقابله با استکبار جهانى بوده و عمق و اصالت این آرمان به انداز‌ه‌ای است که هیچگاه آمریکا نمی‌تواند امید سازش و مصالحه از سوى حرکت انقلاب را داشته باشد.

کعبی، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: وابسته نبودن به بیگانگان، رد سلطه‌پذیری، رابطه بر اساس احترام متقابل، آزادى سیاسى و اجتماعى در چارچوب احکام اسلام، برابرى در اجراى قانون و تحقق عدالت و برچیدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامى است که بى‌شک روز ملى مبارزه با استکبار جهانى یادآور آن است./9465/ت301/ص
ارسال نظرات