۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۴۳۶

خطیب جمعه بیروت خواستار مبارزه با تعصبات شد

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله مسلمانان را به قربانی کردن حساسیت های مذهبی و تعصب های دینی خود فراخواند و از آنها خواست تا شیطان تعصب و کینه های نهفته در دل خود را رجم و سنگباران کنند.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت که در راس هیات اعزامی بعثه علامه سید محمدحسین فضل الله، مرجع فقید شیعیان لبنان در مکه مکرمه به سر می برد در دیدار با جمعی از حجاج از کشورهای مختلف عربی و غربی به تبیین مفهوم عید و قربانی کردن پرداخت و گفت: مسلمانان با اتحاد می توانند عید را به فرصتی در سطح امت تبدیل کنند و همگان باید در چارچوب قربانی دادن در راه منافع امت حرکت کنند نه قربانی کردن عوامل قدرت، عزت و بازدارندگی امت و پیش از همه وحدت اسلامی.

وی وحدت اسلامی را نقطه اتکایی اساسی در هرگونه فعالیت سیاسی و انقلابی در جهان اسلام و خواسته ای بنیادی در مفهوم عام اسلامی دانست و گفت: باید حساسیت های مذهبی و تعصب های پیچیده خود را قربانی کنیم و شیطان تعصب مذهبی و کینه های نهفته در دل خود را سنگباران کنیم؛ چراکه پیروزی بر آن به مثابه برداشتن گام نخست در عملیات بازسازی وحدت اسلامی است.

سید علی فضل الله برای تلاش فراگیر دشمنان جهت فتنه انگیزی، وظیفه دلسوزان امت را برقراری گفت و گو و دولت را به مذاکره با ملت و مردم را به نزدیکی به یکدیگر فراخواند و گفت: بانگ وحدت ملی باید رساتر از هر ندای دیگری باشد و راه را بر تفرقه افکنی ها و تجزیه طلبی ها که گاهی با عناوین مذهبی درآمیخته می شوند، ببندد.

این شخصیت برجسته شیعه در لبنان با تاکید بر اهمیت برقراری امنیت و استقرار در جوامع عربی و اسلامی در برابر دسیسه های دشمنان برای آشوب انگیزی در این کشورها، تصریح کرد: کوتاه ترین راه برای دستیابی به استقرار، گفت و گو و نزدیکی و تلاش در راستای وحدت ملی دور از عناوین مذهبی است./981/ب903/گ
ارسال نظرات