۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۷۴۸
امام جمعه اروندکنار:

خطبه غدیر اقیانوسی از علم و معرفت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اروندکنار، اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در جهان را یکی از نتایج واقعه غدیر دانست و اظهار داشت: هم اکنون بیداری اسلامی در جای جای جهان گسترش پیدا کرده و خوشبختانه همه این روشنگری ها و اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی الهام گرفته از ولایت حضرت علی(ع) است.
حجت الاسلام سيد مجيد شرفي ، امام جمعه اروند کنار
حجت‌الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه اروندکنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت اظهار داشت: دهه ولایت باید در جای جای کشور ما احیا شود و سراسر مجالس و مساجد به شرح وقایع آن ایام مشغول باشد.

وی با بیان این که در دهه ولایت، همه ایام خاص و ارزشمند بنیان نهاده شده، خاطرنشان کرد: روز غدیر روزی بود که به دست خاتم پیغمبران، علم اسلام برافراشته و آن پیام الهی تا به امروز ایستاده و مقاوم نگه داشته شده است.

استاد حوزه علمیه با دعوت مردم به حضور گسترده در مراسم های ویژه عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: امیدواریم که امسال مردم ولایتمدار خوزستان، همانند سال های گذشته و بلکه گسترده تر از سال های قبل و با همت هر چه بیشتر این سنت‌های حسنه را احیا و در مراسم های ویژه امیرالمؤمنین (ع)، شرکت کنند. مبادا این فرصت های ناب را از دست دهید؛ چرا که شرکت شما در این مجالس و محافل خیر دنیا و آخرت را به ارمغان می آورد.

وی بیان داشت: اکمال دین و ولایت در عید غدیر تحقق پیدا کرد و استمرار نهضت مبارک اسلام که نوید بخش فردایی روشن است در عید غدیر شکل گرفته که باید این گونه مسایل امروزه توسط مبلغان و مروجان دین مبین اسلام در جهان منعکس شوند.

امام جمعه اروندکنار با اشاره به اینکه ایران اسلامی همواره دنباله ‌رو حرکت انبیا و تحقق اهداف و آرمان ‌های آنان بوده، اذعان داشت: جوانان و نوجوانان این نسل از انقلاب باید همچون پدرانشان ایام الله را گرامی داشته و مراسم های مهم و با شکوهی همچون عید سعید غدیر خم را به شکل مطلوبی برگزار کنند.

حجت الاسلام شرفی، با بیان اینکه ولایت و امامت در جامعه اسلامی ایران همواره الگویی برای دیگر کشورها و بیداری فکری آنها بوده، گفت: هم اکنون بیداری اسلامی در جای جای جهان گسترش پیدا کرده و خوشبختانه همه این روشنگری ها و اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی الهام گرفته از ولایت حضرت علی(ع) است./9465/ت303/ص
ارسال نظرات