۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۰۰۰
آیت الله کعبی:

پیشرفت و وحدت ایران به برکت ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی، انسجام داخلی، وحدت و تمامیت ارضی در ایران را به برکت ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: پیشرفت های بدست آمده ایران در عرصه های گوناگون علمی، اقتصادی و ایستادگی در برابر مستکبران جهانی به برکت وجود ولایت فقیه است.
آيت الله کعبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در گفت و گوی زنده تلویزیونی با سیمای مرکز خوزستان، با اشاره به این که انسان با ولایت نفس می کشد، اظهار داشت: یک وجه از ولایت حکومت است و تأثیر زیادی در همه ابعاد زندگی انسان ها دارد .

این استاد حوزه علمیه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «حکومت چه نقشی در زندگی انسان دارد»، بیان داشت: انسان موجودی اجتماعی است و خداوند تبارک و تعالی او را برای رشد، تعالی و دستیابی به کمالات آفریده، که کمال در این گونه زندگی های اجتماعی الزاماتی از جمله امنیت، رفاه، پیشرفت، تحقق عدالت و رشد، بالندگی و هدایت است؛ از این رو برای دستیابی به این الزامات نیازمند حکومتی مقتدر و الهی است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری، اسلام را برترین دین الهی دانست و تأکید کرد: دینی که متکفل هدایت، نورانیت و پیش برد جامعه به سوی اهداف متعالی است، باید برای حکومت برنامه ای داشته باشد؛ چرا که هدایت و نورانیت و دستیابی به اهداف مورد نظر، نیازمند حکومتی واحد و مقتدر است که دین مبین اسلام این چنین بوده و در خصوص حکومت جامعه اسلامی شرایطی را معین کرده و بیان می کند افرادی شایسته ایستادگی در رأس حکومت هستند که از نظر علم و توانمندی های علمی، کنترل صفات اخلاقی، کنترل قدرت برای عدم منحرف شدن از مسیر الهی، قدرت در مدیریت اجتماعی و دارا بودن شجاعت و بصیرت، در رتبه و جایگاه والایی قرار گرفته باشد.

امام خمینی نشان داد که رسیدن به کمالات معنوی افسانه نیست

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: عرفا و علما در اصطلاح خود، فردی را که دارای چنین جایگاهی باشد معصوم می گویند و در حقیقت کسانی می توانند در رأس حکومت الهی قرار گیرند که دارای چنین جایگاهی باشند و اینان افرادی جز شاگردان اول آفرینش یعنی همان معصومین نیستند و پس از آن در عصر غیبت بر اساس اصل تنزل تدریجی، چون که جهانیان از رؤیت خورشید و حکومت معصوم محروم هستند، عدل اقتضا می کند  نزدیک ترین انسان ها به معصوم از نظر علم، درایت، تقوا، عدالت، مدیریت و توانمندی اداره انسان ها، حکومت انسان ها را در دست گرفته و ولایت خود را بر همه انسان های جهان بگستراند.

آیت الله کعبی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «امام خمینی(ره) از افرادی بود که مهر ایمان بر دل آنها زده شده و تأیید شده و به یک روح بزرگ الهی هستند»، گفت: رهبر کبیر انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره)، به ملت ایران علی وار زندگی کردن و انسان کامل بودن را آموخت و نشان داد که رسیدن به کمالات معنوی افسانه نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: درست است که ما معصومین (ع) را درک نکردیم، اما باز خدا را شکر می کنیم در عصری به دنیا آمده ایم که امام خمینی(ره) با سخنان و رهنمودهای خود روشنگر مردم آزادی خواه جهان بوده، این مردم هم اکنون با پیروی از سخنان این عارف ربانی، بر علیه جهان استبداد و استکبار قیام کرده اند.

استاد برتر حوزه های علمیه کشور، تصریح کرد: پیشرفت های به دست آمده در عرصه های گوناگون علمی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ایستادگی در برابر مستکبران و مستبدان جهانی، انسجام داخلی و وحدت تمامیت ارضی و همچنین پیشرفت و ارتقای سطح داخلی جامعه، به برکت ولایت فقیه است.

عدم وجود رهبری به منزله فروپاشی درونی و فرهنگی جامعه است

آیت الله کعبی، در بخش دیگری از مصاحبه زنده تلویزیونی خود، به مقایسه ملت ایران با دیگر ملت های جهان پرداخت و بیان داشت: اگر دانشمندان ملت ایران را از نظر علمی، فرهنگی، روابط اجتماعی و خانوادگی، نرخ امید به زندگی، میزان رشد با سوادی در جامعه و میزان برخورداری از امکانات اجتماعی و زندگی را با دیگر مردم کشورهای آمریکایی و اروپایی مقایسه کنید به روشنی این تفاوت عریان را مشاهده می کنید که چگونه ملت ایران با آرامش قلب و معنویت و آرامشی که در روابط اجتماعی دارند می توانند به مراتبی از اقتدار برسند که در خیابان های شهر بر علیه استکبار جهانی شعار داده در عمل نیز این مسأله را به اثبات رسانند.

وی در ادامه سخنان خود، اذعان داشت: بنیان های اساسی خانواده در غرب از هم پاشیده و جایگاهی برای خانواده در کشورهای غربی قائل نیستند که این مسأله یکی از موارد عدم صلاحیت حکومت حاضر در این گونه کشورهاست.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری، عدم وجود رهبری در جامعه را به منزله فروپاشی درونی و فرهنگی جامعه دانست و اظهار داشت: تفاوت حکومت دینی و غیر دینی در این است که اگر رهبری دینی در جامعه وجود نداشته باشد ارزش های والای انسانی از بین رفته و دیگر انسان جایگاه واقعی خود را از دست می دهد اما در حکومت اسلامی این چنین نیست.

حکومت اسلامی سنگر اصلی حافظ معنویت و باطن سرزنده انسان ها است

این فعال عرصه فرهنگی، حکومت اسلامی را سنگر اصلی حافظ معنویت و باطن سرزنده انسان ها دانست و بیان داشت: حکومت همانند نماز، روزه، حج، خمس و زکات است که اگر حکومت نباشد این ارکان هم از بین خواهند رفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، با اشاره به آیه 44 سوره مائده، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در این آیه بیان می کند که حکومت حق سه دسته انبیا، اوصیا و علمای دین است؛ چرا که کتاب آسمانی به عنوان قانون دین در نزد این سه دسته به امانت گذاشته شده آنان قانون دان الهی بوده و قانون خدا را بهتر از هر کس می دانند و برای همین مسأله بهترین افراد برای حکومت انبیا، اوصیا و علمای دین هستند./9465/پ202/ج
ارسال نظرات