۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۲۱۹

گردهمایی رسانه‌های خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ فرماندار آبادان از گردهمایی بزرگ رسانه های استان خوزستان در شهرستان آبادان خبر داد.
رسانه
بهرام ایلخاص‌زاده، فرماندار آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری گردهمایی رسانه های خوزستان در شهرستان آبادان خبر داد و افزود: این گردهمایی روز هشتم آذرماه سال جاری با حضور رسانه های استان خوزستان در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.

فرماندار آبادان هدف از اجرای این گردهمایی را آشنایی هر چه بیشتر رسانه های استان خوزستان با یکدیگر، تبادل نظرات مضاعف بین آنها و همچنین بازدید از مناطق مختلف شهری عنوان کرد و گفت: برگزاری و ارتباط هر چه بیشتر رسانه های مناطق مختلف استان با یکدیگر مطمئنا در پیشرفت و ارتقای بخشهای مختلف منطقه و تسریع در عملکرد مسئولان می‌شود.

ایلخاص زاده اضافه کرد: هم افق کردن افکار، مسیریابی صحیح و مشخص کردن اهداف پیشرفت به طوری که بتوان مدارج تعالی را از نظر اخلاقی و معنوی، علمی و فنی و ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی طی کرد، اقداماتی است که برای ایجاد وحدت لازم است انجام داد و از وظایف رسانه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در واقع با گسترش وسائل ارتباط جمعی پیشرفته، فرایند آموزش از انحصار مدرسه و آموزشگاه خارج شده و جهان پهناور به عرصه آموزش تبدیل شده افزود: در این فرایند وسایل ارتباط جمعی، محدودیتهایی از قبیل مکان و زمان و... از میان برداشته شده و در زمینه سیاست و حکومت، همانگونه که رسانه ها بر تصمیمات سیاستمداران و هیئت حاکمه اثر می گذارند، به منزله ابزاری در دست حکومتها دارای کاربرد و کارآمدی محوری هستند.

فرماندار آبادان تصریح کرد: با مراعات و لحاظ کردن جنبه های مثبت و منفی کارکرد رسانه های گروهی، این پدیده می تواند از یک سو سبب وحدت، همبستگی و وفاق ملی شود و از سوی دیگر حکومتها می توانند از این پدیده در ایجاد جهت دهی به افکار عمومی و هماهنگ سازی نظریات توده مردم و جامعه نسبت به نظام سیاسی و کارکردهای آن استفاده کنند./9464/ت303/ص
ارسال نظرات