۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۲۲۲
استاندار خوزستان تأکید کرد:

تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان بر ضرورت تنظیم شیوه و آیین نامه ای جهت تشویق قاریان و حافظان تأکید کرد و اظهار داشت: آیین نامه و دستور العمل چگونگی انجام تشویق برای سطوح مختلف قرآن باید تنظیم شود.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در جلسه شورای عالی قرآنی استان خوزستان، اظهار داشت: این آیین نامه می تواند انگیزه ای میان نوجوانان، جوانان و فعالان قرآنی ایجاد کند؛ از این رو سه دستگاه ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی باید ظرف یک ماه آیین نامه و دستورالعمل جهت تشویق قاریان و حافظان تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تشویق و تقدیر از قاریان و حافظان کشوری و بین المللی نباید موردی عمل کرد و هر دستگاه های جداگانه کار کند بلکه باید این تشویق ها نظام مند و با محول کردن به یک دستگاه مشخص انجام گیرد.

حجازی بر تشکیل بانک جامع اطلاعات قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: مشکل اساسی در این راستا، نبود بانک اطلاعاتی دقیق قرآنی است از این رو با تشکیل این بانک اطلاعاتی می توان انسجام و یکپارچگی استادان و آمار تعداد قاریان و حافظان را آورد.

وی با بیان این که تهیه بانک جامع اطلاعات قرآنی استان، پایه اصلی فعالیت‌های شورای قرآن است که توسط اداره ‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان و با همکاری اداره های ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان انجام می شود، افزود: در این بانک آمار و ارقام مربوط به تعداد مربیان قرآنی در استان، کانون‌ها، مؤسسات قرآنی، مهدهای کودک قرآن و .. وجود دارد تا برای پرورش و تربیت مربی قرآنی دوره هایی برای آنان برگزار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فراگیری 12 میلیون نفر در کشور به حفظ قرآن، تصریح کرد: هدف گذاری 12 میلیون در طی پنج سال است که سهم این استان از این تعداد یک میلیون نفر است.

وی بر همگانی کردن قرآن در سطوح مختلف جامعه تأکیدکرد و با بیان اینکه قرآن را باید در برنامه ها و فعالیت ها، در سطوح مختلف، میان همه اقشار جامعه و در همه زمینه ها وارد میدان کنیم، یادآور شد: قرآن را باید مردمی کرد و همچنین لازم است شهرداری ها در همگانی کردن قرآن همه ظرفیت و امکانات خود را به کار گیرند.

حجازی، اذعان کرد: مدارس را از مقطع ابتدایی جهت آموزش قرآن هدف گذاری کنیم و شورای عالی قرآنی استان باید این گزارش ها را از آموزش و پرورش بخواهد تا ظرف سه سال آینده هیچ دانش آموزی از دوره ابتدایی در روخوانی و روان خوانی مشکلی نداشته باشد.

وی بر استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی، مساجد، حسینیه ها، تکایا و کتابخانه ها در امر قرآن آموزی، پژوهشی و کار تحقیقی و برگزاری دوره های ضمن خدمت تأکید کرد و توضیح داد: توسعه فضای کتابخانه ها و قرار دادن بخش قرآنی جهت تحقیق و کار قرآنی امری ضروری است و در این زمینه سازمان ها، ادارات و دانشگاه ها باید در این امر دخیل شوند./9461/پ203/ص
ارسال نظرات