۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۳۵۵

بزرگ‌ترین مرکز قرآنی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بزرگ‌ترین مرکز قرآنی شمال غربی کشور به همت موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی با اعتباری بیش از هفت میلیارد ریال در تبریز افتتاح شد.
قرائت قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مرکز قرآنی شمال غرب کشور در تبریز با عنوان خاتم الانبیاء اظهار داشت بیش از چهار هزار پایگاه آموزش قرآن در روستاهای کشور با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی و با امکان پوشش‌دهی جمعیت یک میلیون نفری راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با بدی‌ها مقدم بر ترویج خوبی‌هاست، تصریح کرد: باید تلاش کنیم به رسالت شفا برای رفع جهالت‌ها و بیماری‌های روحی و معنوی و حتی جسمانی انسان توجه کنیم.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در مورد رسالت رحمت قرآن نیز گفت: در رسالت رحمت، بُعد آرایش وجود با پاکی‌ها مطرح است؛ هدایت، تربیت و ارتقای فکری جامعه اسلامی در این رسالت مطرح می‌شود؛ لذا باید توازن و تعادلی بین این دو رسالت داشته باشیم و با ایجاد زمینه ایمان در جامعه، زمینه پیرایش و آرایش وجود را فراهم کنیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به رویکرد غاط و مغرضانه رسانه‌های غربی، خاطر نشان کرد: رسانه‌های مدرن غرب دین را خارج از حوزه اجتماعی تعریف می‌کنند و دین تنها در بُعد فردی مطرح می‌شود، نظام‌های غیر دینی نوعاً فاقد عقلانیت هستند، اما در نظام‌های توحیدی هر نوع خروجی مبتنی بر نوعی عقلانیت است.

همچنین رحیم وظیفه شعاع، مدیر موسسه مهد قرآن استان با اشاره به این‌که تمامی مراحل احداث این مجتمع آموزشی توسط مهد قرآن انجام شده و بالغ بر هفت میلیارد ریال هزینه صرف شده است، افزود: این مرکز دارای 2 هزار متر مربع زیربنا و 15 کلاس و بخش های مختلف اداری و خدماتی و نیز سالن‌های بزرگ اجتماعات و ورزشی است و برای عموم اقشار مردم به خصوص اهالی محروم منطقه شمال غرب تبریز قابل استفاده است.

وی با قدردانی از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص مساعدت برای احداث این مرکز و مساعدت شهرداری منطقه 4، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان عمران تبریز و دیگر ارگان ها، از سکوت و بی توجهی برخی مسؤولان در مقابل فعالیت های قرآنی انتقاد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم گواهی‌نامه 45 نفر از مربیان مهد قرآن استان نیز اهدا شد./935/د101/س
ارسال نظرات