۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۴۴۰

نتایج قرعه کشی عمره طلاب هفته آینده اعلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از اعلام نتایج قرعه کشی عمره طلاب تا هفته آینده خبر داد.
عمره مفرده


حجت‌الاسلام مهدی الفت، دبیر ستاد عمره طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به زودی جلسه ستاد عمره طلاب تشکیل می‌شود و تصمیمات جدیدی جهت اعزام طلاب گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام الفت اظهار داشت: در حال حاضر نام نویسی عمره به پایان رسیده است و امکان ثبت نام در سایت معاونت امور طلاب وجود ندارد، آمار ثبت نام شدگان به صورت استانی و تفکیک شده تا هفته آینده مشخص و اعلام خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به این که ممکن است برخی از کسانی که در گذشته اعزام شده‌ بودند در این سامانه نام نویسی کرده باشند اکنون کار پالایش نام‌نویسی را انجام می‌دهیم و پس از پایان این مرحله، اسامی را قرعه کشی و نتایج را اعلام خواهیم کرد.
 
حجت‌الاسلام الفت خاطر نشان کرد: کسانی که اسمشان در این قرعه کشی انتخاب شود از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
وی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به عمره گزاران طلبه گفت: هم‌اینک در حال رایزنی هستیم تا تسهیلات قرض الحسنه برای طلاب فراهم شود؛ ولی تاکنون این تسهیلات به تصویب نرسیده است.
 
دبیر ستاد عمره طلاب حوزه‌های علمیه درباره زمان اعزام طلاب به عمره گفت: منتظر اعلام رسمی سازمان حج و زیارت هستیم تا براساس برنامه‌های گذشته که همیشه اواخر بهمن ماه این زمان اعلام می‌شد؛ ما نیز زمان اعزام‌ها را مشخص کنیم.
 
وی با بیان این که اعزام‌ها همچون سالهای گذشته انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان (رضوی، شمالی و جنوبی) و حوزه علمیه اصفهان (غیر از کاشان) و حوزه خواهران مشمول این ثبت نام‌ها نمی‌شوند.
 
حجت‌الاسلام الفت یادآور شد: مبلغ هزینه عمره براساس درجه اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت تعیین می‌شود و اعزام بصورت کاروان ویژه خواهد بود، زمان آن هم از طرف ستاد عمره و عتبات تعیین و اعلام خواهد شد و استفاده از سهمیه انفرادی در کاروان‌های عمومی امکان‌پذیر نیست.
 
وی با بیان این که در سال جاری هفت هزار طلبه در قالب بیست کاروان به عمره مفرده اعزام خواهند شد، اظهار داشت: افزون بر این کاروان‌ها، گروهی از مبلغان، استادن و ممتازان حوزه نیز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند./917/ت303/ع

ارسال نظرات