۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۷۷۳
آیت الله طبرسی:

تشکیل بسیج همگانی نشانه هوشمندی و دور‌اندیشی امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی گفت: بینش عمیق و هوشمندی و دور اندیشی امام راحل بود که با درایت بی نظیر خود در سال‌های سخت دفاع مقدس، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی، برای نجات کشور دعوت کرد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر یک شنبه در دیدار فرماندهان قرارگاه غدیر در ساری با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: بسیج یکی از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که اگر شهدا فداکاری و حماسه آفرینی نمی کردند، بی شک حفظ انقلاب میسر نبود و اکنون چیزی از این انقلاب باقی نمی ماند، افزود: بسیجیان با نثار جان خود و ریختن خون در پای نهال انقلاب اسلامی ایران آن را مقاوم و حفظ کردند و عزت اکنون ایران از همین جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های آنان و خانواده های معظم شهدا است که باید از آن قدردانی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بینش عمیق و هوشمندی و دور اندیشی امام راحل که با درایت بی نظیر خود در سال های سخت دفاع مقدس، قشرهای گوناگون را به یکپارچگی و بسیج عمومی، برای نجات کشور دعوت کرد، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب با دستور تشکیل بسیج پشتوانه عظیمی برای دفاع از ایران اسلامی فراهم کردند بلکه با تدبیر امام راحل در سال های پس از جنگ تحمیلی نیز بسیج به عنوان یکی از بزرگترین و محکم ترین نهادهای کشور عزیزمان متجلی شد و امروز این درخت تنومند با کارکردهای اثر بخش خود، یاری رسان نیازهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی و سیاسی و دفاعی کشور است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیج، پشتوانه ای عظیم و الهی برای حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محسوب می شود، تصریح کرد: اکنون بر آحاد جامعه اسلامی است تا ضمن نهادینه کردن تفکر بسیج و بسیجی در کشور، بیش از پیش در راه اجرای این تفکر الهی و انسانی تلاش کردم و بدانیم که رمزماندگاری و ایستادگی در برابر قدرت های سلطه گر توکل به خدا با تفکر بسیجی و اتحاد مردم در سایه اطاعت از ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، بسیجیان را فرزندان محرم و عاشورا دانست و با بیان این که ایثارگیری های بسجیان در هشت سال دفاع مقدس همواره مثال زندنی است، گفت: بسجیان در کنار سپاهیان و سایر نیروهای نظامی، حماسه ای بی بدیل خلق کردند.

وی، انقلاب اسلامی را الهام گرفته از عاشورا و غدیر دانست و افزود: امام راحل با الهام گرفتن از عاشورا و غدیر به پا خاستند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

آیت الله طبرسی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، ماه محرم را ماه حماسه، عشق، ایمان، صبر، بصیرت و پایداری دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین دلیل برپایی نهضت حسینی بود تا احیاگر دین جدش باشد.

امام جمعه ساری، امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین‌(ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به این که محرم فرصت خوبی برای برای آحاد جامعه اسلامی است، ادامه داد: محرم یک رسانه هزار و چند ساله است که به دلیل عمق آن هیچ وقت از یادها نخواهد رفت و هر سال تقویت می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نقش روحانیت در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی باید در این ماه بصیرت و معرفت حسینی را در مردم تقویت کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و بصیرت نقش مهمی در مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی برخوردار هستند.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام دینی امروز تلاش می کنند تا با تهاجم فرهنگی اعتقادات دینی نسل جوان جامعه را تضعیف کنند، بیان داشت: ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) مهم ترین را مقابله با توطئه های شوم دشمنان قسم خورده نظام دینی است./950/پ202/س
ارسال نظرات