۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵
آیت الله خاتمی با اشاره به انتخابات مجلس؛

حوزه نباید سکوی پرش و مطرح کردن اشخاص باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با اشاره به نقش حوزه در انتخابات مجلس، گفت: وظیفه حوزه تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق هاست اما حوزه نباید سکوی پرش و مطرح کردن یک شخص خاص باشد.
آيت الله خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران درجمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه نرجس(س) گفت: حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران نباید در عرصه های سیاسی بی طرف باشند که اگر این اتفاق رخ دهد دشمن با توسل به نیرنگ آنان را به سمت خود می کشد.

وی ادامه داد: آنان باید موافق و همسو با جریانی باشند که به وسیله امام زمان(عج)معرفی شده که همان ولایت فقیه است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه تاکید کرد: اسلام و تشیع با حفظ سنگر ولایت فقیه باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد:حفظ دین و مکتب، بودن حوزه های علمیه در سنگر ولایت را می پذیرد اما این به این معنا نیست که در تمام گرد و خاک های سیاسی حضور داشته باشند.

آیت الله خاتمی یکی از این حواشی سیاسی را صحنه انتخابات دانست و گفت: وظیفه ما تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق هاست اما حوزه نباید سکوی پرش و مطرح کردن یک شخص خاص باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش شرط اصلی برای سخنگوی دین شدن را سرمایه دینی برشمرد و ادامه داد: خانمی که بعد از اتمام تحصیلات در حوزه قصد دارد سخنگو باشد باید به تمام علوم دینی تسلط کامل داشته و دروس حوزوی را با فهم کامل موضوع بخواند.

خطیب جمعه تهران افزود: جلساتی که برای بانوان برگزار می شود دارای ظرفیت بالایی است که اگر به وسیله بانویی با سواد که بر تمام مسائل دینی تسلط دارد برگزار شود به کانون روشنگری تبدیل خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: حوزه علمیه باید زینت دین باشد و یک طلبه با حجاب، رفتار و گفتارش باید باعث تبلیغ دین نیز باشد.

آیت الله خاتمی در پایان گفت: با وجود اینکه نیم قرن از تاسیس نخستین حوزه خواهران می گذرد اما طلبه های این حوزه در بعضی موارد یا جلوتر و یا هم سطح طلبه های برادر پیش آمده اند./930/پ202/ج
ارسال نظرات