۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

لبیک به امر ولایت مهم‌ترین پیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره‌مندی از عبرت های عاشورایی گفت: لبیک به امر ولایت مهم‌ترین پیام عاشوراست.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده با اشاره به اینکه ولایت فقیه نقطه اتکاء اعتقادات و باورهای دینی و مرکز ثقل نظام اسلامی است اظهار داشت: مشتاقان سیره انسان‌ساز امام حسین (ع) باید با تاسی از آموزه‌های فرهنگ زلال حسینی و با تمسک به رویکرد دینی و ولایی نهضت عظیم عاشورا همواره در مسیر تبعیت از ولایت گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شخصیت والای امام حسین (ع) دارای ابعاد گسترده ای است و اهداف متعالی او باید همواره مورد توجه و چراغ راه فرهیختگان و اصحاب فضل و فرهنگ باشد.

وی با اشاره به برنامه های انجام گرفته توسط اداره کل ارشاد استان درخصوص ترویج فرهنگ ناب حسینی گفت: در راستای معرفی چهره های نامدار و پیشکسوتان هنر و فرهنگ حسینی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) را در رشته های مختلف ادبی و هنری برگزار کرد و طی آن از پنج تن از پیرغلامان، فعالان و پیشکسوتان شامل فیروز زیرک کار مداح، مقصود پوررادی مداح، حسین حسنی افشرد شاعر، سیدمسعود نقیب شاعر و پژوهشگر و عزیزپور مداح، تجلیل شد.

وی برگزاری نمایشگاه و مسابقه عکس محرم، شب شعر عاشورا،‌نمایشگاه کتاب محرم، مسابقه کتابخوانی و اجرای عمومی نمایش با موضوع محرم در تبریز و شهرستانهای استان را ازجمله برنامه‌های اجرایی این اداره کل در ایام محرم دانست.

داننده با اشاره به اینکه ویژه برنامه های ایام محرم باید مبتنی بر ارزشهای ناب اسلامی و منابع صحیح تاریخی باشد، تاکید کرد: برای اینکه عزاداری ها پرشکوه و با عظمت و در شأن مقام ارجمند حضرت سیدالشهدا (ع) باشد باید به عمق این ماجرا توجه کنیم و اهداف آن را با جان و دل درک کرده تلاش کنیم خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم در همان مسیر باشد.

وی افزود: ارائه اطلاعات صحیح و دقیق دررابطه با فلسفه نهضت عظیم امام حسین(ع) رسالت سنگینی است که بخشی از آن را هنرمندان بر عهده دارند و باید با هوشیاری به رسالت خود عمل نمایند./935/د102/س
ارسال نظرات