۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۴۵۲
امام جمعه زاهدان:

صدا و سیما عزاداری مردم سیستان و بلوچستان را پوشش دهد

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: صدا و سیما با استمرار به نمایش گذاشتن عزاداری‌های مردم ولایتمدار و خداجوی سیستان و بلوچستان، چهره واقعی این استان را در برد وسیع کشور ارائه دهد.
عزاداري محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، روز گذشته در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان که در مصلای قدس این شهربرگزار شد، با اشاره به حضور با شکوه مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: مردم با حرکت پرجوش و خروش خود در تاسوعا و عاشورای حسینی، فرهنگ امام حسین را در این خطه زنده کردند.

امام جمعه زاهدان تأمین امنیت در دهه اول محرم از سوی سپاه و نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان را قابل ستایش عنوان و بیان کرد: اگر چه در ایست و بازرسی‌ها مردم با کندی حرکت مواجه می‌شوند؛ اما ضریب امنیتی در استان افزایش می‌یابد.

وی با تقدیر از اعضای شورای تامین سیستان و بلوچستان افزود: دشمنان ملت ایران با تحرکات شیطنت آمیز در‌صدد ایجاد تفرقه و اختلاف برای رسیدن به مقاصد شوم خود هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با ستودن تامین امنیت عزاداران حسینی این استان به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار داشت: اقشار مختلف مردم ولایت مدار و بسیجیان سیستان و بلوچستان با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همکاری خوبی داشتند و این خود به امنیت مساجد و هیئات مذهبی استان در جریان عزاداری های دهه اول محرم کمک کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، صدا و سیما را در بازتاب عزاداری مردم سیستان و بلوچستان مورد خطاب قرار داد و گفت: صدا و سیما با استمرار به نمایش گذاشتن عزاداری‌های مردم ولایتمدار و خداجوی سیستان و بلوچستان، چهره واقعی این استان را در برد وسیع کشور ارائه دهد.

وی با اشاره به جاماندگان نهضت عاشورا عنوان کرد: با افزایش بصیرت و تقوا و مراقبت از نهضت عاشورا خود را در صف جاماندگان نهضت عاشورا قرار ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان اینکه دهه اول محرم امسال از ویژگی‌های ممتاز و خاصی برخوردار بود، افزود: وجود اشعار پر محتوا در نزد مداحان، زمینه‌ساز انتقال صحیح به جوانان و خدشه‌دار نشدن نهضت امام حسین‌(ع) است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان به پیروزی حزب اخوان المسلمین در انتخابات مصر اشاره کرد و گفت: پیروزی حزب اخوان المسلمین با 40 درصد آرا در انتخابات مصر، رژیم منحوس صهیونیستی را سخت نگران کرده است، زیرا نتیجه قدرت یافتن این حزب باعث تجدید نظر در روابط مصر با صهیونیستها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: اخوان المسلمین با داشتن روحیه استقلال طلبی و عدالت خواهی هرگز اجازه نخواهد داد رفتار ننگین حسنی مبارک در حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه یابد.

امام جمعه زاهدان گفت: حزب اخوان المسلمین از گذشته قوی و در بین مردم مصر عزیز بود اگر چه حسنی مبارک با روش های سرکوب گرایانه اجازه فعالیت به اسلام گرایان را نداد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: بطور قطع از این پس مردم خاورمیانه عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ تر خواهند کرد و فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی رژیم اشغالگر قدس در نهایت محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پیروزی اخوان‌المسلمین در انتخابات مصر، قطعه‌ای از پازل خاورمیانه جدید با مدیریت جهان اسلام است که عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ ‌تر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اظهار داشت: اخوان‌المسلمین با کسب 40 درصد از آرا در رأس دیگر احزاب نشان داد که از پایگاه قوی در بین مردم برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیروزی اخوان‌المسلمین در انتخابات قبلاً از سوی اسلام‌گرایان قابل پیش‌بینی بود، افزود: حزب اخوان‌المسلمین که دارای گرایش اسلامی بوده، نخستین حزبی است که پس از سرنگونی رژیم سلطنتی مبارک اعلام موجودیت کرد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این حزب در سال 1996 میلادی اعلام موجودیت کرد اما توسط رژیم مبارک سرنگون شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، اصلاح سیاسی، آزادی، عدالت و تضمین حق شهروندان در زمینه‌های رفاهی، آموزشی و آزادی بیان را جزو اعتقادات حزب اخوان‌المسلیمن عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط با کشورهای همسایه مصر و بازگرداندن شکوه و عزت برای مردم مصر از دیگر اهداف این حزب است. وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر احزاب که در انتخابات مصر شرکت کرده بودند، بیان کرد: حزب سلفی وابسته به عربستان و دنباله روی اهداف تند وهابیت بوده و در راستای منافع کشورهای غرب گام برمی‌داشت و یک سیاست خشن و کینه توزانه نسبت به شیعه دارند.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان ساخت: پیروزی اخوان‌المسلیمن در انتخابات مصر، رژیم اسرائیل را سخت نگران کرده است به طوری که در آینده نزدیک تجدید نظر بنیادی در روابط بین مصر با اسرائیل را شاهد خواهیم بود./940/پ202/س
ارسال نظرات