۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۱۱۱

نخستین کنگره شعر عاشورایی اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، نخستین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل با تجلیل از شعرای اهل بیت و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) در مشگین شهر برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز در نخستین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل اظهار داشت: اردبیل به دلیل عشق و ارادتی که به ساحت ائمه اطهار به ویژه امام حسین و شهدای کربلا دارد، همواره در برگزاری چنین همایش هایی پیش‌قدم بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عظیم عاشورا در دهه برگزار می شود، گفت: کشف استعدادهای نهفته و والا و تاثیر هنر و هنرمندان در انتقال فرهنگ عظیم عاشورا را از دیگر اهداف این همایش است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با ابراز رضایت از نحوه برگزاری این کنگره در شهرستان مشگین شهر از استمرار برگزاری این همایش در سال‌های آتی در دیگر مناطق استان خبر داد و گفت: جوشش احساسات هنری برای عرض ارادت به ساحت ائمه اطهار همواره با جلوه های زیبایی همراه بوده و است.

همچنین پرویز صابری، دبیر نخستین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه 52 شاعر در دو بخش ترکی و فارسی آثار خود را ارائه کرده بودند، اظهار داشت: هیئت داوران با در نظر گرفتن هفت عنصر اندیشه در سیر طبیعی شعر، زبان شعر، صور خیال، عاطفه در شعر، موسیقی در شعر، وحدت و هماهنگی، نو آوری و مضمون آفرینی نسبت به انتخابات آثار برتر اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: در بخش ترکی از میان 29 اثر ارسالی اسماعیل مهری‌ورز با شعر «حضرت علی اکبر از زبان مادرش » از شهرستان مشگین شهر مقام اول، شهرام هادی با شعر « گرچی چوخی تانیمور » از اردبیل دوم و یوسف معزی با شعر « حضرت ابوالفضل » از اردبیل و خانم فریبا ابراهیمی با شعر « هانسی توپراق » از مشگین شهر به ترتیب سوم و چهارم شدند.

به گفته صابری در بخش فارسی نیز محمد شادمان با شعر «‌ذهن شاعر » از اردبیل اول،کیوان قربانی با شعر « سپیده خون » از مشگین شهر و ملاحت نادری با شعر « یک کربلا غم » از خلخال و لطف‌علی فکرت با شعر «حماسه عشق » از شهرستان بیله سوار به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

گفتی است، در پایان این همایش از پیرغلامان آستان حسینی و شعرای پیشکسوت شهرستان مشگین شهر تجلیل بعمل آمد./935/پ203/س
ارسال نظرات