۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۵۳۹
اخبار کوتاه خوزستان؛

تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه دغدغه ای برای مسؤولان نظام قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغملک با بیان این که هدف حوزه و دانشگاه باید اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) باشد، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها تأثیر بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی دارند؛ از این رو اتحاد این دو نهاد مقدس بسیار ضروری است.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و نهضت عاشورا بپا داشتن نماز و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که باید تحلیل و تشریح فلسفه شکل‌گیری قیام عظیم عاشورا در کشور و جامعه اسلامی به شکل مطلوب صورت گیرید، بیان داشت: امام حسین‌(ع) و همه یاران وفادارش برای اسلام و تحقق همه مکارم اخلاقی و انسانی به شهادت رسیدند.‌

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک تصریح کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود و هیأت‌های مذهبی باید در عزاداری‌ها به این اهداف توجه کنند و آن را زنده نگهدارند.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که مبلغان دینی و مداحان باید در طول ماه محرم الحرام، اشعار خود را در باب معارف دینی، سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه امام حسین‌(ع) را برای عزاداران بازگو کنند، اذعان داشت: دوری از انحرافات و خرافات و تبیین اهداف قیام و بیان واقعیت‌های دینی در مراسم عزاداری باید جدی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امروزه بزرگترین ترس دشمنان همه گیر شدن اهداف قیام عاشورا در سراسر جهان است، گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم اقتدار، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است که در سایه قیام عاشورایی ملت ایران و تبعیت از رهبر فقید انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر موج عظیم توطئه‌ها و فتنه‌ها به برکت رهبری مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل شده است.

حجت الاسلام خدامی‌ در پایان سخنان خود، با بیان این‌ که باید در ماه‌های محرم و صفر همه مردم به ویژه نسل جوان با اهداف نهضت حسینی و راه‌های استمرار آن آشنا شوند، اظهار داشت: آنچه در ماه محرم حسینی باید مد نظر قرار گیرد همان درس‌ها و پیام‌های آن امام همام است.

تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه دغدغه ای برای مسؤولان نظام قرار گیرد

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه باغملک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با بیان این که هدف حوزه و دانشگاه باید اعتلای اسلام ناب محمدی(ص) باشد، اظهار داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها تأثیر بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی دارند؛ از این رو اتحاد این دو نهاد مقدس بسیار ضروری است.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به توطئه های دشمنان نسبت به تفرقه افکنی میان حوزه های علمیه و دانشگاه ها، بیان داشت: اختلاف میان حوزه و دانشگاه، اختلاف میان جامعه است؛ از این رو دشمنان با ایجاد توطئه ها در این دو نهاد که سبب شکوفایی جامعه اسلامی می شوند، در پی آسیب رساندن به نظام مقدس اسلامی ایران هستند.

وی حوزه و دانشگاه را دو بال مهم برای صعود به قله های رفیع افتخار در عرصه های جهانی دانست و بیان داشت: باید با برنامه ریزی مدون و اصولی، از ظرفیت‌های این نهاد علمی استفاده کرد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد خواستار توجه هرچه بیشتر مسؤولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه شد و اذعان داشت: به یقین با اهتمام به سخنان مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه می توانیم سبب صعود به قله های رفیع افتخار شویم.

امام جمعه باغملک در پایان سخنان خود، ملاک و شاخصه های وحدت حوزه و دانشگاه را ولایت فقیه دانست و بیان داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها با پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب و اهتمام در جهت عمل به همه خواسته های ایشان نه تنها سبب اتحاد این دو نهاد، بلکه موجب اعتلای ارزش ها و باورهای ایران اسلامی در عرصه های جهانی نیز می شود./9465/ت302/ص
ارسال نظرات