۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۶۱۱
عضو خبرگان رهبری:

حماسه 9 دی مصداق روشنی از بصیرت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل حماسه 9 دی سال 88 را نمونه‌ای از بصیرت ملت ایران دانست و گفت: اوج ولایت‌مداری ملت در حماسه نهم دی به نمایش گذاشته شد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، روز گذشته در همایش محققان تربیتی که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) این استان برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی تجلی اصول ارزشی و آرمان ‌های ولایی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان این‌که سناریوی تقلب در انتخابات بهانه ای برای راه اندازی آشوب و فتنه 8 ماهه بود، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد به چالش کشیدن با ارزش‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، غافل از اینکه ملت با پیروی از رهنمودهای ولایت، اجازه هر گونه فتنه‌گری را به دشمنان نداده و نخواهد داد.

عضو خبرگان رهبری خواستار تامل و بهره‌مندی از عبرت‌های عاشورایی شد و تصریح کرد: حماسه نهم دی نشان داد مه مردم با بصیرت ایران برای دفاع از حریم ولایت و ارزش های انقلابی و دینی خود، اجازه هیچ گونه جسارت به فتنه گران داخلی و خارجی نمی دهند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی فتنه گران اهانت به برخی اصول و مبانی دین و مکتب شیعی بود، افزود: حادثه تاریخی 9 دی مصداق روشنی از بصیرت ملت ایران بود، در حقیقت این حماسه ماندگار نشان داد که میان انقلابی و امروز انقلاب اسلامی نه تنها هیچ شکافی وجود ندارد، بلکه نسل امروز مصمم تر از گذشته برای دفاع از حریم ولایت و انقلاب آماده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه گفتمان انقلاب اسلامی را عامل گرایش امت اسلامی به آرمان‌های امام راحل دانست و گفت: بیداری اسلامی الهام گرفته از حرکت تاریخی ملت ایران در سال 57 است، البته استقامت ایران در برابر توطئه‌های مختلف دشمنان بی تاثیر نبوده است.

وی با تاکید بر این‌که استراتژی نظام اسلامی ایران الگویی برای خیزش امت اسلامی علیه نظام سلطه است، اظهار داشت: اصول و مؤلفه‌های اصلی تربیتی و فرهنگ‌سازی شیعه عامل گرایش روزافزون حق طلبان و عدالت خواهان جهان به مکتب انسان ساز اهل بیت شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اصالت تربیت در مکتب شیعه بر مفاهیم ارزشی و حفظ کرامت و حریت بشر تکیه دارد، توجه به ظرفیت های تربیتی اسلام و نهضت ماندگار کربلا رمز سعادت بشر در دنیا و آخرت است، بی توجهی به اصول تربیتی عاشورا عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت./935/پ203/س
ارسال نظرات