۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۷۸۴
حماسه عاشورایی (16) عضو جامعه مدرسین:

9 دی اوج بصیرت، دشمن شناسی و حضور به هنگام مردم در صحنه بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز 9دی را روز بصیرت و اثبات وفاداری مردم به نظام، امام و رهبری و مقابله مردم با افرادی دانست که از مسیر نظام فاصله گرفته بودند، نامید.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی ماه،‌ حضور حماسی مردم در این روز بزرگ را ارج نهاد.

وی بیان داشت: این حماسه در حقیقت مقابله ملت با کسانی بود که عملکردشان نشان داد با انقلاب فاصله گرفته اند و در حقیقت خواستند با عنوان همراهی با دشمنان قسم خورده پایه های نظام را متزلزل کنند.

عضو جامعه مدرسین علمیه قم افزود: ملت ایران با توجه به اشرافی که نسبت به تاریخ گذشته اسلام به ویژه حادثه عاشورا داشتند و آگاهی که از آغاز انقلاب نسبت به همه توطئه ها و طراحی های دشمنان پیدا کرده بودند، این بار احساس کردند دشمنان با عزم راسخ تر از همیشه به میدان آمده و از همه ظرفیت های خود استفاده کرده است تا به نظام مقدس اسلامی ضربه بزند.

وی بیان داشت: اینها با لشکرکشی خیابانی و فضایی که مبنی بر عدم رعایت جوانب لازم در انتخابات ایجاد کرده بودند، نظام مقدس اسلامی را متهم به اموری کردند که دشمنان از ابتدای انقلاب به دنبال آن بودند.

امام جمعه قم افزود: مردم وقتی این مسائل را درک کردند، احساس نمودند که سکوت روا نیست و چه بسا سکوت زمینه ساز اقدامی شود که جبران آن سخت و دشوار خواهد بود از این رو با شکوه تمام در صحنه حاضر شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 9 دی را روز اثبات وفاداری مردم به نظام، امام و مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: مهم ترین ویژگی این حماسه این بود که مردم به صورت خودجوش و بدون فراخوان عمومی در صحنه حضور یافتند.

امام جمعه قم گفت: مردم با حضورشان اثبات کردند که در کنار انقلاب و رهبری و ولایت هستند و به تمام توطئه ها و طراحی های دشمنان اشراف دارند و حضورشان پاسخ دندان شکنی به تمام طراحی های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: 9 دی اوج بصیرت، دشمن شناسی مردم و حضور به هنگام آنان در صحنه بود و توطئه فتنه گران، استکبار و بدخواهان نظام را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بهترین قدردانی از حضور ملت در صحنه را پافشاری نسبت به اهداف انقلاب و اجرای عدالت دانست و تاکید کرد: صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و باید رضایت شان را جلب و همواره در جهت خدمت رسانی به آنها تلاش و همت کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات