۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۲۹۷
امام جمعه شادگان:

جنبه‌های مثبت را باید در ترویج فرهنگ و حجاب مدنظر قرار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شادگان با بیان این که در برخورد با بی حجابی باید از رفتار های اهانت آمیز جلوگیری شود تأکید کرد: واکنش نسبت به عدم‌رعایت عفاف و بی‌حجابی در جامعه باید تابع مقررات و محدود به حدود قانون باشد.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،‌ حجت‌الاسلام احمد سواری امام جمعه شادگان، روز گذشته در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن اظهار رضایت از رعایت عفاف و حجاب در این شهرستان، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و اجرایی می بایست با نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و انجام فعالیت‌هایی در زمینه آثار سوء بدحجابی از پدید آمدن بدحجابی و بی بندباری در این شهرستان جلوگیری کنند.

وی آشنایی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص خانواده‌ها با زیبایی های حجاب و عفاف را بسیار تأثیر گذار دانست و افزود: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب لازم است میان فعالیت‌های فرهنگی، ارشادی و اجرایی، همسویی و هماهنگی وجود داشته باشد و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به صورتی مستمر انجام گیرد.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوا بوده و برای تقویت آن باید در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه که در حکم روح و ریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود خاطرنشان کرد: در تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب باید بیشتر به جنبه‌های مثبت تکیه شود و شیوه‌ها و طرز بیان دوستانه و مؤدبانه به کار گرفته شود.

امام جمعه شادگان خواستار شد: واکنش نسبت به عدم‌رعایت عفاف و بی‌حجابی باید تابع مقررات و محدود به حدود قانون باشد و از برخوردهای خشن و اهانت آمیز خودداری شود. مدیران و مسئولان باید از آگاهی و حساسیت لازم نسبت به مسئله عفاف و حجاب برخوردار باشند و مخصوصاً باید به آموزش صحیح مجریان تبلیغ و پاسداری از عفاف و حجاب اولویت داده شود.

وی با بیان این که محیط کار و استفاده از وسایل و امکانات در جامعه باید به نحوی باشد که موجب اختلاط زن و مرد نشود گفت: با تدابیری صحیح باید چادر و انواع لباس‌هایی که استفاده از آنها لازمه رعایت عفاف و حجاب است به آسانی و با هزینه‌ای معقول و منطقی قابل تأمین باشد.

ستاد حجاب و عفاف در مراکز آموزشی شادگان تشکیل شد

در ادامه این مراسم، سعید فیوضی، فرماندار شادگان، از تشکیل ستاد حجاب و عفاف در مراکز آموزشی این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مراکز آموزشی ، اداره آموزش و پرورش موظف است تا نسبت به تهیه و توزیع تراکت و نقاشی و طراحی بر دیوارهای مدارس با موضوع حجاب و عفاف اقدام نماید.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود خاطرنشان کرد: با هدف بهره گیری از وصایای شهدای جنگ تحمیلی ، اداره بنیاد شهید و امور و ایثارگران و دفاتر فرهنگ دانشگاههای آزاد و پیام نور نسبت به تهیه و چاپ وصیت نامه شهداء با موضوع عفاف و حجاب اقدام خواهند کرد.

فرماندار شادگان گفت: از جمله اقدامات دیگری که در راستای ترویج فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در این شهرستان اجرا خواهد شد برگزاری دوره آموزشی - توجیهی و خود باوری ، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن دراجتماع با محوریت عفاف و حجاب توسط اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.

فیوضی با بیان اینکه در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید تنها زنان، مخاطب قرار گیرند و نقش و مسئولیت مردان فراموش شود تصریح کرد: باید عفاف و حجاب به عنوان امری که به هر دو جنس زن و مرد مربوط می‌شود، تلقی شود.

وی در پایان گفت: تبلیغ عفاف و حجاب باید چنان باشد که خود موجب بدآموزی و اشاعه فحشا نشود و در این امر، باید مقتضیات سنی، روحی و فرهنگی مخاطبان مورد توجه قرار گیرد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات