۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۵۲۴
عضو خبرگان رهبری:

وجود نظام اسلامی تهدید جدی برای منافع غرب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که وجود نظام اسلامی ایران با منافع غرب منافات دارد، افزود: در شرایطی که مسلمانان مظلوم جهان چشم به ایران اسلامی دوخته اند، در چنین فضایی به بصیرت واقعی نیاز داریم تا با تهدیدهای بیگانگان مقابله کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش بزرگ بصیرت‌افزایی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی اردبیل که با حضور آیت الله مجتهدشبستری همراه بود، اظهار داشت: تهدیدها و تحریم های استکبار جهانی نه تنها خللی در مسیر خودکفایی، استقلال و عزت ایران اسلامی به وجود نیاورده، بلکه عامل اصلی در اعتماد به نفس جوانان ایرانی بوده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و نظام سلطه برای تحقق اهداف استعماری حق ویژه بین المللی برای خود قائل هستند، تصریح کرد: سنگین‌ترین حربه‌های دشمن، نقض آشکار حاکمیت ملی و اراده ملت‌ها در دنیاست که متاسفانه امروز برخی از کشورهای اسلامی منطقه گرفتار آن هستند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نهادهای بین المللی با شعار حقوق بشر، تنها به دنبال سیاست های منفعت طلبانه و استعمارگرایانه غرب هستند، افزود:‌ آمریکا و همدستانش با ابزار قرار دادن نهادهای بین‌المللی به اهرم فشاری تبدیل شده‌اند که به دنبال باج‌گیری از دولت‌های فاقد استقلال ملی و حاکمیت بین‌المللی هستند.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را تجلی حاکمیت مردم و استقلال ملی دانست و گفت: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جنبش وال استریت در غرب هستیم، همه نشأت گرفته از آرمان‌های نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که وجود نظام اسلامی ایران با منافع غرب منافات دارد، افزود: در شرایطی که مسلمانان مظلوم جهان چشم به ایران اسلامی دوخته اند، در چنین فضایی به بصیرت واقعی نیاز داریم تا با تهدیدهای بیگانگان مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که فرهنگیان در خط مقدم مقابه با جنگ نرم دشمنان قرار دارند، اظهار داشت: اگر فرهنگیان به سلاح بصیرت مجهز و مسلط باشند، در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن، راه حق را گم نخواهند کرد.

امام جمعه اردبیل از معلمان به عنوان ذو‌الحقوق تربیتی، فرهنگی و اخلاقی یاد کرد و ابراز داشت: معلمان به گردن همه ما حق دارند و باید حق و حقوق‌شان به درستی ادا شود، ضرورت دارد با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام نسل آینده ما را اخلاق‌محور و شاداب تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

گفتنی است، همایش بزرگ بصیرت‌افزایی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی اردبیل با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات