۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰
امام جمعه هندیجان:

نامزدهای انتخاباتی برای جلب رای مردم وعده‌های خیالی ندهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هندیجان، اهمیت انتخابات مجلس را بیش از دوره های قبل خواند و اظهار داشت: مردم عزیز با تکیه بر آرمان‌های نظام و امام راحل(ره)، بار دیگر بیعت خود را با مقدسات جمهوری اسلامی ایران تحکیم بخشند.
منشور اخلاقي انتخابات
حجت الاسلام عبدالحسین بهبهانی‌پور امام جمعه هندیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نزدیک شدن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اهمیت انتخابات این دوره به سبب گذراندن آزمونی است که مردم ولایتمدار ایران از پس فتنه 88 از پس آن برآمده اند و هم اکنون باید با تکیه بر آرمان‌های نظام و امام راحل(ره)، بار دیگر بیعت خود را با مقدسات جمهوری اسلامی ایران تحکیم بخشیدند.

وی تصریح کرد: مردم باید با حضوری گسترده در انتخابات پیش روی نظام به دشمنان نشان دهند که هیچ گاه دست از آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران بر نداشته و تا پای جان و در هر شرایط و برهه ای از آنها حمایت می کنند.

امام جمعه هندیجان،تصریح کرد: خط مردم ایران، خط و فرمان مقام معظم رهبری بوده و نسبت به کمین دشمنان باید هشیار و آگاه باشند و در این زمینه باید روحانیت با بصیرت افزایی در جامعه یعنی با بیان حقایق و مسایل روز جهان، مردم را با اقدام های شوم و ننگین دشمنان آشنا کنند.

وی خطاب به مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: مردم و مسؤولان باید همگام و هم ‌سو با یکدیگر اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و از بیان وعده های ناممکن و دروغ خود داری کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان، اظهار داشت: تهمت زدن، دادن وعده‌های خیالی و دور از واقعیت برای مردم مورد قابل قبول نبوده و نخواهد بود؛ از این رو نامزدهای انتخاباتی باید به این مسأله توجه کرده و از بیان این گونه مسایل به صورت جدی خود داری کنند.

وی با اشاره به اینکه رقیبان انتخاباتی نباید با تهمت و فریب و همچنین شایع‌پراکنی، یکدیگر را صحنه انتخابات خارج کنند، تأکید کرد: مسئولان اجرایی باید با یکدیگر برخورد جدی و در عین حال صمیمی داشته و در مقابل هرگونه کج‌روی و احساس خطر ایستادگی کنند.در چارچوب ادب و اخلاق اسلامی کسی حق ندارد با مردم برخورد ناملایمی داشته باشد و در هر شرایطی این امر باید در حیطه اخلاق و ادب صورت گیرد.

امام جمعه هندیجان با بیان اینکه امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز شاهد برگزاری و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم، اظهار داشت: به یقین مردم این شهرستان هم‌زمان با سایر شهرهای کشورمان با حضور پررنگ خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مهر بیعتی دوباره می‌زنند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات