۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۱۱۱۳
همزمان با اربعین حسینی؛

ایران اسلامی غرق در اندوه و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.
ایران اسلامی غرق در اندوه و ماتم شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان، ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شده و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

برپایه این گزارش مردم انقلابی و متعهد ایران اسلامی در شب و روز اربعین حسینی با حضور در اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه ها به عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار و امام حسین(ع) نشان دادند.

این گزارش می افزاید مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در اربعین حسینی در شهرهای مشهد و قم نیز با حال و هوای خاصی درحرم های مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

از صبح روز اربعین حسینی دستجات و هیئات عزاداری به صورت سیاه پوش با حضور در خیابان های شهر مقدس قم به سمت حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به حرکت درآمده و با حضور در این مکان مقدس به سوگواری و عزاداری پرداختند.

این گزارش حاکی است مراسم سوگواری اربعین حسینی در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما با حضور شخصیت های حوزوی، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب امام حسین(ع) پرداختند و مداحان نیز در رثای سرور و سالار شهیدان به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند و مردم در این مصیبت عظمی اشک ماتم ریختند.

گفتنی است، مراسم سوگواری اربعین حسینی شب گذشته نیز در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها برگزار شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات