۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۶۰۰

کنگره نکوداشت شیخ سلآر در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره نکوداشت شیخ سلآر معروف به شیخ سالار در تبریز خبر داد.
مقبره شيخ سالار
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین‌ حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کنگره نکوداشت مقام علمی و عرفانی شیخ سلآر معروف به شیخ سالار سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متأسفانه مقام و شأن مرحوم شیخ سلآر هنوز میان مردم آذربایجان شناخته نشده است، گفت: آن عالم جلیل القدر از شاگردان حضرات آیات شیخ مفید و سیدمرتضی علم الهدی و استاد شیخ طوسی بوده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که مقبره شیخ سلآر در شهرستان خسروشهر واقع شده است، افزود: تلاش می شود تا زمان برگزاری کنگره نکوداشت آن عالم وارسته، مقبره ایشان نیز آبادانی و برای زیارت عموم مردم متدین آذربایجان ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر احیای موقوفات مدارس علمیه استان و اعلام آمادگی استانداران آذربایجانشرقی در سال های اخیر مبنی بر تشکیل کمیته احیای ربع رشیدی گفت: متأسفانه طبق اظهارات آیت الله شبستری، این کار صرفا در حد حرف مانده و کار برجسته ای در این خصوص صورت نگرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود دو هزار و 829موقوفه در آذربایجان شرقی گفت:13هزار رقبه و 431 بقاع و اماکن متبرکه موجود و 18 امامزاده فعال نیز در اختیار مردم قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مسابقه قرآنی، 10 مسابقه اذان و تواشیح، 540 جلسه محافل قرآنی و ترتیل خوانی، 780 مراسم اعیاد و شهادت معصومین و 70 مراسم احسان اطعام در راستای عمل به نیات واقفان استان برگزار شده است.

وی از برگزاری 40 مسابقه قرآنی با حضور بیش از 3 هزار نفر در امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: همزما با هفته وقف افزون بر مسابقات قرآنی محافل قرآنی و ترتیل‌خوانی، مسابقات تواشیح‌خوانی و نیز محافل ویژه با حضور قاریان مصری برگزار خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات