۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۶۷۲

نخستین یادواره شهدای قیام مردم و روحانیت خلخال برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای قیام مردم و روحانیت شهر خلخال در هفتم بهمن‌ماه سال 57 با حضور علما و اقشار مختلف مردم استان اردبیل برگزار خواهد شد.
رئيس مرکز اسناد ملي شمال غرب کشور


سیدمسعود نقیب، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه شمال غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اولین یادواره شهدای قیام مردم و روحانیت شهر خلخال در هفتم بهمن ماه سال 57 خبر داد و اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام روز هفتم بهمن ماه یادواره شهدای فصل زمستان خلخال نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم شهرستان خلخال همسو با مردم آگاه و با بصیرت کشورمان در سال 57 در یک خیز عمومی به صحنه آمدند و علیه دژخیمان ستم‌شاهی به مبارزه پرداختند، در حقیقت قیام مردم خلخال با رهبری روحانیت طرح ریزی شده بود.

مورخ و نویسنده خلخالی به سابقه فرهنگ ایثار و شهادت شهر خلخال اشاره کرد و تلاش روحانیون مبارز این شهرستان را در زمان رژیم منحوس پهلوی یادآور شد و افزود: مردم خلخال در کنار روحانیت مبارز از سال‌های دور در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در منطقه آذربایجان همواره پیشتاز بوده اند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه شمال غرب کشور تصریح کرد: همزمان با برگزاری اولین یادواره شهدای دوران انقلاب اسلامی شهر خلخال، یاد و خاطره شهید مظفر عزیزی که در جریان تظاهرات هفتم بهمن مردم خلخال به فیض شهادت رسید، گرامی داشته خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات گوناگون ستاد بزرگداشت شهدای هفتم بهمن خلخال خاطر‌نشان کرد: در آخرین نشست هم اندیشی این ستاد، حجت‌الاسلام رشتبری امام جمعه خلخال بر حفظ و حراست از آرمان های شهدا به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی تاکید کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات