۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۷۶۹
آیت‌الله خاتمی:

معرفی اشخاص منحرف از انحراف جامعه جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری مساجد را کانون جلوگیری از انحراف دانست و افزود: باید اشخاص و احزاب منحرف را به مردم معرفی کنیم.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي در همايش ائمه جماعات مساجد استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران صبح امروز در جمع ائمه جماعات استان قم در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مسجد باید کانون جلوگیری از انحراف باشد.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم صل الله علیه وآله و حضرت علی علیه السلام اظهار داشت مسجد باید هشت کارکرد داشته باشد تا بتوان گفت عمکرد موفقی داشته است و اظهار داشت: یکی از راه های جلوگیری از انحراف کنار زدن غبار فتنه و معرفی فتنه گران است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افشای فتنه گران را بصیرت افزا توصیف کرد و افزود: در سیره ائمه اطهار علیهم السلام می بینیم که در بیان انحرافات نه تنها به کلیات اکتفا نمی کنند بلکه از فرقه های انحرافی و اشخاص منحرف نام می برند.

وی ارائه خط صحیح و موضع درست را یکی دیگر از کارکرد های مهم مساجد عنوان کرد و گفت: دشمن می خواهد مردم در انتخابات حضور کم رنگی داشته باشند؛ همان فتنه گران سال 88 با هدف مقابله با ولایت از برخی از کاندیدا ها خواسته اند که از کاندیداتوری خود انصراف دهند.

آیت‌الله خاتمی کارکردهای دیگر مساجد را بر اساس این روایت چنین برشمرد: مساجد باید کانون تجمع بسیجیان و حزب الله، کانون رشد علمی، کانون تقویت مبانی اعتقادی، کانون سازندگی های اخلاقی و دعا و توسل باشد.

وی درخصوص بها دادن به جوانان درعرصه های مختلف تصریح کرد: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله چهار پُست کلیدی را به جوانها دادند که اگر امروزه این اتفاق بیفتد همه اعتراض می کنند؛ اولین وزیر خارجه پیامبر که به حبشه فرستاده شد، نماینده پیامبر و امام جمعه مدینه قبل از هجرت، فرماندار و امام جماعت مکه و فرمانده لشکرسپاه پیامبر جوانانی حدودا بیست ساله داشت./928/پ202/ص
ارسال نظرات