۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۰۳۳

چندخبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی در نگارخانه آبادان و بازسازی موزه جنگ خرمشهر از جمله اخبار کوتاه این استان هسنتد.
چند خبر کوتاه از خوزستان
فرهاد پورغراوی علوانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نمایشگاه عکس و پوستر با مضمون عاشورا با خلق 45 اثر هنری توسط هنرمندان هنرهای تجسمی در شهرستان برگزار شده است. نمایشگاه مذکور به مدت 15 روز از نهم تا 20 بهمن‌ ماه سال جاری در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برای بازدید عموم دایر است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان بیان کرد: این نمایشگاه به‌صورت گروهی و با حضور 15 هنرمند برگزار شده است.

امام خمینی با حاکمیت اسلامی توانست حکومت طاغوت را سرنگون کند

حجت الاسلام سعید علیپور رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک به رمز موفقیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران ترویج و تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم، توسط امام امت (ره) و علمای مبارز بود.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با تفکر و اندیشه آسمانی خود و با تکیه بر اعتقادات و باورهای دینی توانست حاکمیت اسلامی ناب محمدی (ص) را در این مملکت احیاء و حکومت طاغوت را سرنگون نماید.

این مقام مسؤول با اشاره به بصیرت دینی، خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که تمام کفر بدنبال سرنگونی انقلاب اسلامی است، باید با درایت و دوراندیشی، پاسدار خون شهدا و تلاش بی وقفه امام خمینی (ره) باشیم.

بازسازی موزه جنگ خرمشهر

حسین ملک‌نیا مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر با اشاره به روند بازسازی موزه ی جنگ خرمشهر خاطرنشان کرد: موزه جنگ خرمشهر در حال حاضر در حال گسترش، بازسازی و نوسازی است و شرایط خرمشهر رابعد از آزادی در سوم خرداد سال 61 نشان می‌دهد.

وی اظهارداشت: 2 سنگر از سنگرهای فرماندهان جنگ، نخل‌های سوخته و مجسمه‌های برنزی در این موزه قرار می‌گیرد که کار ساخت آن‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

ملک نیا تصریح کرد: همچنین این موزه که در فضای باز قرار می‌گیرد حدود هزار تا هزار و 500 متر مساحت دارد که اوایل مهر ماه امسال کلنگ‌زنی آن انجام شد و انتظار می‌رود سوم خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد./9458/د101/ص
ارسال نظرات