۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۱۲۷
آیت الله حیدری:

حجم گسترده تبلیغات دشمنان وظیفه حوزه های علمیه را سنگین تر کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که در حال حاضر 4 هزار سایت علیه تشیع در حال فعالیت است، ابراز داشت: این حجم گسترده تبلیغات علیه تشیع وظیفه حوزه های علمیه را بسیار سنگین تر از گذشته کرده است.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری در آیین افتتاح مرکز تخصصی امیرالؤمنین (ع) با بیان این که مجوز تأسیس این مرکز از سوی حوزه علمیه قم صادر شده است اظهار داشت: تاکنون مجوز تدریس دو رشته امامت و شیعه شناسی صادر شده است که به دلیل آماده نبودن مقدمات تدریس رشته امامت، تنها رشته شیعه شناسی تدریس می شود.

وی اظهار داشت: تسلط بر اندیشه های مکتب اهل بیت(ع)، احیای اندیشه های معقول دانشمندان شیعی، معرفی نقش شیعیان در تمدن اسلام، تحلیل و تبیین اوضاع اجتماعی شیعیان جهان، بازشناسی فرقه های شیعی،شناخت تفاوت های آنان با مذهب شیعه اثنی عشری و فتح ابواب جدید در پژوهش های شیعه شناسی از مهم ترین اهداف تأسیس این مرکز است.

آیت الله حیدری با اشاره به ضرورت رشته شیعه شناسی در برهه کنونی تأکید کرد: به دنبال پیروزی انقلاب کمیت و کیفیت دشمنی جهان غرب با اسلام پیشرفت چشم گیری داشته است، تا جایی که در تل آویو دانشگاهی با عنوان شیعه شناسی با هدف تربیت متخصصان مقابله با تشیع تأسیس شده است و درکنار این ها دیگر فرقه های ضاله از جمله وهابیت از موج گسترش اسلام در جهان واهمه دارند.

رییس مرکز تخصصی امیرالؤمنین (ع) به بیان آماری از چاپ کتاب علیه تشیع در 30 سال پس از پیروزی انقلاب پرداخت و در ادامه گفت: آمار چاپ کتاب قبل از انقلاب تنها به 1500 جلد می رسید که این تعداد در 30 سال پس از پیروزی انقلاب به بیش از ده هزار جلد افزایش یافت، تا جایی که تیراژ برخی از این کتاب ها به بیش از 40 میلیون نسخه رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر 4 هزار سایت علیه تشیع در حال فعالیت است، ابراز داشت: این حجم گسترده تبلیغات علیه تشیع وظیفه حوزه های علمیه را بسیار سنگین تر از گذشته کرده است، از این رو باید حوزه به تربیت متخصصان مبارزه با این تهاجمات اقدام می کرد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات