۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۱۷۲

هنرمندان، مدارس علمیه بازار تاریخی تبریز را به تصویر می‌کشند

خبرگزاری رسا ـ هنرمندان و اصحاب رسانه در قالب نخستین جشنواره «بازار تاریخی تبریز و رسانه» مدارس علمیه و مساجد بازار تاریخی تبریز را معرفی خواهند کرد.
بازار تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخستین جشنواره «بازار تاریخی تبریز و رسانه» با هدف تقدیر شایسته از نقش ظریف و دقیق اصحاب رسانه در ثبت جهانی بازار تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره در سه محور رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های دیداری و رسانه‌های شنیداری برگزار می‌شود که اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در این قالب‌ها تا 20 اسفند سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در یکی از هفت موضوع ثبت جهانی بازار تبریز، بازار در گذر تاریخ، معرفی بخش‌های مختلف بازار تبریز، مشاغل و افراد مرتبط با بازار، آسیب‌شناسی بازار، بازار تبریز – چالش‌ها و فرصت‌ها و مرمت بازار تهیه شده باشند.

وی تصریح کرد: آثار رسانه‌های مکتوب در شش بخش خبر، گفت‌وگو، گزارش، نقد و تحلیل، مقاله و تیتر باید در یکی از نشریات سراسری، استانی و یا خبرگزاری‌های رسمی در فاصله زمانی فروردین 89 تا آذرماه 90 به چاپ رسیده باشد.

محمدی یادآور شد: محدودیتی در تعداد آثار ارسال شده وجود نداشته و لازم است علاوه بر نسخه چاپ شده در نشریه، نسخه تایپ شده‌ای نیز بر روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان تصریح کرد: رسانه‌های دیداری می‌توانند در سه بخش آثار تلویزیونی، فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره شرکت کنند که تمام آثار تلویزیونی باید از یکی از شبکه‌های سراسری یا استانی پخش شده باشند.

محمدی تصریح کرد: آثار تلویزیونی در بخش‌های خبر، گزارش خبری، برنامه‌های مستند تلویزیونی، میزگرد و ویژه برنامه‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند که تمام آثار در این بخش و بخش فیلم کوتاه باید در نسخه DVD همراه با مشخصات نوشته شده صاحب اثر بر روی آن به همراه فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شوند.

وی یادآور شد: آثار بخش عکس به صورت مجموعه عکس و تک عکس قابل پذیرش هستند که شرکت کنندگان باید علاوه بر نسخه چاپ شده، فایل آثار را نیز با فرمت Pdf به دبیرخانه تحویل دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: بخش رادیویی شامل آثاری در بخش های خبر، گزارش خبری، گزارش ویژه، میزگرد و ویژه برنامه‌ها و همچنین بخش آواها و نواها در بخش های تولیدات موسیقی، ترانه‌های محلی و عاشقی با موضوع بازار دو بخش رسانه های شنیداری را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان بخش رسانه های شنیداری باید یک نسخه از آثار خود را با فرمت Vaw بر روی لوح فشرده و همراه با مشخصات آثار درج شده بر روی آن و فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به جوایز جشنواره «بازار تبریز و رسانه» تصریح کرد: به نفرات برگزیده در هر بخش جوایز نفیسی اهدا شده و علاوه بر نفرات اول تا سوم، در هر بخش نفرات چهارم تا ششم نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

محمدی افزود: علاوه بر جوایز هر بخش هیئت داوران جوایز ویژه ای را نیز به آثار منتخب اهدا می‌کند و در هر بخش به نهادها، رسانه‌ها و یا اشخاصی که با بیشترین اثر در جشنواره حضور یابند جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود.

وی با اشاره به زمان‌بندی جشنواره بازار و رسانه تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا بیستم اسفند‌ماه سال جاری است که اختتامیه جشنواره پس از انتخاب و داوری همزمان با هفته میراث فرهنگی در اردیبهشت ماه سال 91 برگزار خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: ثبت جهانی بازار تبریز اتفاق بزرگ و مبارکی بود که با همراهی و همدلی تمام مردم و به خصوص اصحاب رسانه اتفاق افتاد که این جشنواره به منظور ارج نهادن به تلاش‌های این قشر شناساندن بیش از پیش این اثر جهانی به گردشگران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین جشنواره بازار و رسانه می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه این جشنواره واقع در تبریز، خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، کوچه شهید رجایی، خانه تاریخی لاله‌ای، اداره روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ارسال کنند./935/د101/س
ارسال نظرات