۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۳۰۰

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره استانی عکس کاون در اهواز، اجرا شدن ویژه برنامه به وقت باران در آبادان و برگزاری بیش از 100 برنامه به مناسبت دهه ی فجر ویژه بانوان درشهرستان شوش از اخبار فرهنگی خوزستان است.
چند خبر فرهنگی از خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری جشنواره استانی عکس کاون در اهواز، اجرا شدن ویژه برنامه به وقت باران در آبادان و برگزاری بیش از 100 برنامه به مناسبت دهه ی فجر ویژه بانوان درشهرستان شوش از جمله اخبار فرهنگی خوزستان می باشند.

برگزاری جشنواره استانی عکس کارون در اهواز

سید امین سپهریان سرپرست انجمن سینما جوان از برگزاری جشنواره استانی عکس کاون خبرداد و اظهار داشت: نخستین جشنواره عکس استانی کارون در اهواز با هدف به تصویر کشیدن فرهنگ ها و اقوام استان خوزستان برگزار می شود.

وی افزود:آثار راه یافته به بخش مسابقه پس از انتخاب توسط آقایان افشین شاهرودی، کیارنگ علایی و علی سلطانی از اساتید و عکاسان به نام کشور در محل موزه هنری های معاصر اهواز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سپهریان افزود: برگزاری این نمایشگاه همزمان با سی امین جشنواره فیلم فجر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری انجمن سینمی جوان اهواز 18 تا 28 بهمن در اهواز برگزار می شود.

اجرا شدن ویژه برنامه به وقت باران در آبادان

صادق عوض زاده رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به ضرورت گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در این راستا برنامه های متنوعی در سطح شهرهای عنوان شده از سوی حوزه هنری برگزار می شود که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه پوستر انقلاب و برپایی نمایشگاه انقلاب توسط واحد تجسمی حوزه هنری در شهرستان اهواز اشاره کرد.

وی همچنین پخش فیلم کوتاه انقلاب، اجرای نمایشهای متعدد به منظور ایجاد شور و شعف در جامع توسط واحد نمایش حوزه هنری را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد و گفت: در این راستا سعی می شود هر روز در یک مدرسه یا اداره نسبت به اجرای نمایش اقدام کرد.

عوض زاده افزود: ویژه برنامه دهه فجر با موضوع ادبیات و عنوان "به وقت باران" که به مدت یک هفته در آبادان برگزار می شود، از دیگر برنامه های این مرکز است.

عوض زاده، اکران فیلم، کارگاه طراحی، نشست ادبی، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای دزفول و دیدار با خانواده شهدا را از برنامه های ویژه دهه فجر در شهرستان دزفول عنوان کرد.

برگزاری بیش از 100 برنامه به مناسبت دهه ی فجر ویژه بانوان در شهرستان شوش

مرضیه رحمانی فر مشاورفرماندار شوش بیان داشت: این برنامه های که با تلاش کمیته زنان وخانواده ستاد دهه فجرانقلاب اسلامی انجام می شوند شامل برگزاری کارگاه آموزشی، همایش، مراسم وجشن، تجلیل از بانوان، نشست و اجلاس, برگزاری نمایشگاه، خدمات رفاهی و تفریحی ،مسابقات فرهنگی هنری ورزشی و غیره می باشد.

وی گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی بامحوریت حجاب وعفاف، مهارتهای زندگی، اخلاق درخانواده و مباحث بهداشتی، نمایشگاه و جشنواره عفاف و حجاب و توانمندیهای تعاونیهای تولیدی زنان ،میهمانی لاله ها و عطرافشانی و غبارروبی مزارزنان شهیده ، جشنواره لالایی های مادرانه ، همایش بصیرت افزایی با موضوع زنان و حضورحداکثری درانتخابات، همایش نقش بانوان درپیروزی انقلاب اسلامی ورسالت آنان درجنگ نرم کنونی از جمله این برنامه ها می باشد./9458/د101/س
ارسال نظرات