۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۲۵۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

وحدت عملی مهم ترین نیاز امروز جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، مشکلات و گرفتاری های امروز جامعه اسلامی را به دلیل عدم وحدت و همدلی مناسب دانست و ابراز داشت: هر حرکتی که نشان از تفرقه و جدایی در آن باشد، گامی به سوی نابودی و انهدام جامعه، نعمت ها و برکات الهی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع تعدادی از روحانیان استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و هفته وحدت، دهه مبارک فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در سرنگونی طاغوت دانست و گفت: مردم همیشه در صحنه کشورمان با تبعیت از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حکومت دو هزار و 500 ساله را از میان برداشتند.

وی، حضور رهبری آگاه، عالم، مردمی و با تقوا و همچنین وحدت ملی کشورمان را مهم ترین عامل پیروزی انقاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران سبب تحولی شگرف در سطح جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر ضرورت رعایت وحدت اسلامی و اهمیت آن اظهار داشت: اقتدار حکومت اسلامی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام در سایه وحدت به دست می آید و امت اسلامی نباید به راحتی از این مسأله غافل شوند.

حجت الاسلام نعمت الهی، وحدت امت اسلامی را حفظ مذاهب خود بر محور مشترکات دینی همچون توحید، قرآن، و سنت نبوی دانست و تصریح کرد: گار همه مسلمانان در این مسیر مشخص گام بردارند به یقین دشمن نمی تواند هیچ گونه خللی در وحدت مسلمانان ایجاد کند.

وی با اشاره به این که انبیای الهی به ویژه حضرت محمد(ص) همواره سعی و تلاش کردند تا همه مردم را در نقطه ای به وحدت برسانند، افزود: بنابراین مسلمانان جهان باید همواره ضمن پرهیز از اختلافات مذهبی، سیاسی، زبانی و قومی در راستای وحدت امت اسلام و همدلی گام بردارند تا شاهد رشد روز افزون جهان اسلام در دنیا باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که فاصله گرفتن از نقاط مشترک دینی از سوی مسلمانان سبب دوری از آرمان‌های رفیع اسلام و پیامبر اعظم(ص) خواهد شد، گفت: امت اسلامی باید بدانند که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت و تنها زمینه را برای تحقق اهداف شوم دشمنان فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی، مشکلات و گرفتاری های امروز جامعه اسلامی را به دلیل عدم وحدت و همدلی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: هر حرکتی که نشان از تفرقه و جدایی در آن باشد، گامی به سوی نابودی و انهدام جامعه ،نعمت ها و برکات الهی است.

وی با اشاره به این که در صدر اسلام نژادپرستی، قوم گرایی و تبعیض‌ بسیار فراوان بود، گفت: پیامبر اکرم (ص) به منظور ایجاد وحدت اسلامی زید بن حارثه را فرمانده سپاه اسلام، بلال حبشی را مؤذن ویژه و از سلمان فارسی ایرانی تجلیل می کند تا بدین ترتیب ارزش های الهی جایگزین منزلت های اجتماعی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، پیامبر گرامی اسلام را اسوه کامل زندگی در جهان معرفی کرد و با بیان این که الگو قرار دادن سیره زندگانی آن حضرت مناسب ترین راهکار برای مسلمانان جهت تحقق وحدت اسلامی است، بیان داشت: بنابراین باید با مطالعه عمیق سیره نبوی در جهت وحدت امت اسلامی و ترویج ارزش های انسانی در جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش پایانی سخنان خود، وحدت ملت ولایت مدار ایران در تحقق اهداف نظام دینی را الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم کشورمان در همه صحنه های حساس این انقلاب با حضور به موقع خود مانع از تحقق توطئه های دشمنان شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات