۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۶۲۳
استاد حوزه علمیه:

هر که برای عذرخواهی خودش را خرد نکند با فشار قبر خرد می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که باید سیره پیامبر را به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از رفتارهای پیامبر(ص) عفو و گذشت است. باید این رفتار درزندگی ما وارد شود. اگر خواستار رحمت الهی هستیم باید دل را از کینه ها و کدورت ها پاک کنیم.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرحزاد، استاد و مبلغ حوزه علمیه در برنامه امروز سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می شود با بیان این که عشق واقعی به خدا همان الا اله الا الله است گفت: خدا گناه شرک را نمی بخشد چون هنگامی که به خدا ایمان آوردیم نباید در خانه دیگری برویم و این لطف خداست که خودش درهای دیگر را می بندد تا فرد به سوی او بازگردد.

وی بیان داشت: اگر از نزدیکان خود بی وفایی دیدید ناراحت نشوید این لطف خداست چرا که با این کارشان به شما می گویند ما به درد تو نمی خوریم فقط خدا به کار تو می آید . رحمت خدا آنگونه است که اگر هفتاد سال گناه کنی ولی یکبار توبه نصوح داشته باشی غفران الهی شامل حالت می شود.

حجت الاسلام فرحزاد یکی از آیات ارجاء را آیه 5 سوره ضحی عنوان کرد و افزود: خدای متعال در این آیه به مومنین بشارت داده که به رسول خدا آنقدر می دهد که راضی شود و رسول خدا(ص)، خود را شفیع امت خود می داند. همین مسئله است که پیامبر را رحمت للعالمین کرده است. در این آیه رجا و امید موج می زند. پیغمبر می خواهد که همه امتش به بهشت بروند برای همین شفیع امت خواهد شد و خدا آنقدر امت را می بخشند که پیامبر راضی شود.

وی با بیان این که باید سیره پیامبر را به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از رفتارهای پیامبر(ص) عفو و گذشت است. باید این رفتار درزندگی ما وارد شود. اگر خواستار رحمت الهی هستیم باید دل را از کینه ها و کدورت ها پاک کنیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بحث عذر خواهی کسی باید پیش قدم شود که جفا و ظلم کرده است و در این مساله بزرگتر و کوچکتر بودن مطرح نیست. اگر فردی حقی را پایمال کرده باید خودش را بشکند و عذرخواهی کند والا با فشار قبر و آتش جهنم او را خرد خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر صاحب حق او را ببخشد به مراد خود رسیده ولی اگر نبخشد، پایمال کننده حق وظیفه اش را انجام داده است. دراین رابطه امام صادق ع) می فرماید:کسی که عذر فردی که خود را شکسته و عذر خواسته را نپذیرد معلون است.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرماید : اگر دو نفر از دوستان ما با هم قهر کنند از هر دو بیزارم، از ظالم بخاطر اینکه عذر نخواسته واز مظلوم برای اینکه از حق خود نگذشته تا کدورت برطرف شود./916/پ202/ع

ارسال نظرات