۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۷۰۹

حوزه علمیه خواهران اهر افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مدرسه علمیه خواهران شهرستان اهر از توابع استان آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام دینی، امام جمعه موقت اهر، روز گذشته در مراسم آغاز فعالیت مدرسه علمیه خواهران شهرستان اهر اظهار داشت: توسعه مدارس علمیه خواهران به تناسب تعداد حوزه های علمیه برادران بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانوان علاقه‌مند منطقه برای تحصیل در علوم حوزوی مجبور به مهاجرت و یا رفت و آمد های طاقت‌فرسا به شهرهای همجوار بودند، گفت: با آغاز فعالیت مدرسه علمیه الزهرا(س) اهر شاهد شکوفایی استعدادهای خواهران علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی خواهیم بود.

حجت الاسلام دینی با اشاره به موقعیت خاص منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی گفت: این منطقه همواره با تهاجم فرهنگی رسانه های بیگانه مواجه بوده است، از این رو فعالیت مراکز حوزوی در شهرستان اهر می تواند برای مقابله با توطئه های دشمنان تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه موقت اهر با بیان اینکه این شهرستان با کمبود بانوان مبلغ حوزوی رو به رو بوده است، تصریح کرد: فرقه های مختلف ضاله به دنبال شبهه افکنی و تزلزل در بنیان های فکری و عقیدتی شیعیان در مجالس مذهبی بانوان هستند، از این رو فعالیت مبلغان حوزه علمیه الزهرا(س) بیش از گذشته خطیر به نظر می رسد.

وی خواستار توجه بیش از پیش مراکز حوزوی نسبت به ضرورت های فرهنگی مناطق مختلف شد و خاطر نشان کرد: لازمه نقش آفرینی حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی و تبلیغی نیازمند همکاری ادارات، نهادها و اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام دینی با اشاره به استقبال بانوان شهرستان اهر برای تحصیل در مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: به دنبال توسعه فضای آموزشی این مرکز علوم اسلامی هستیم که تحقق این امر مساعدت مسؤولان و متولیان دینی و فرهنگی استان را می طلبد.

گفتنی است، طی روزهای گذشته مدارس علمیه خواهران شهرهای خسروشهر و هشترود نیز فعالیت خود را آغاز کردند./935/پ202/ص
ارسال نظرات